ویرگول
ورودثبت نام
faryarsystem.ir
faryarsystem.ir
خواندن ۲ دقیقه·۸ ماه پیش

معرفی 7 کتاب سبک زندگی که هر برنامه نویس قبل از کار باید خوانده باشد

به عنوان یک برنامه‌نویس، بهتون توصیه می‌کنم قبل از خرید هر کتاب، نمونه‌ای از آن را مطالعه کنید تا ببینید که آیا سبک نوشتار و محتوای آن با سلیقه و نیازهای شما سازگاری دارد یا خیر. در زیر هفت کتاب معروف در حوزه زندگی برنامه‌نویسان را برای شما لیست کرده‌ام، همچنین به این لیست اطلاعاتی از تجربه‌های شخصی و توصیه‌های خودم را اضافه کرده‌ام:

معرفی 7 کتاب سبک زندگی برنامه نویسی
معرفی 7 کتاب سبک زندگی برنامه نویسی


1.کتاب The Mythical Man-mont - نوشته فردریک بروکز:

این کتاب به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا درک درستی از توسعه نرم‌افزار، مسائل بهینه‌سازی، مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و راه‌حل‌های توسعه نرم‌افزار را پیدا کنند. من این کتاب را به عنوان یک منبع اساسی برای درک چالش‌ها و مسائل مرتبط با توسعه نرم‌افزار توصیه می‌کنم.

2. کتاب Clean Code نوشته رابرت سی. مارتین:

این کتاب به برنامه‌نویسان، به ویژه مبتدی‌ترین آن‌ها، کمک می‌کند تا مفهوم کدنویسی تمیز و بهینه را درک کنند. این یک منبع عالی برای یادگیری استانداردهای کدنویسی و بهبود مهارت‌های برنامه‌نویسی است.

3. کتاب The Pragmatic Programmer،نوشته دیوید توماس و آندرو هانت:

این کتاب به شما راهکارهایی برای تبدیل شدن به برنامه‌نویسی کارآمد با بهره‌وری بالا ارائه می‌دهد. من این کتاب را به عنوان یک راهنمای عملی برای بهبود مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توصیه می‌کنم.

4.کتاب Soft Skills: The Software Developer's Life Manual - نوشته جان سونمز:

این کتاب به برنامه‌نویسان در جهت رشد مهارت‌های نرمی مانند ارتباطات، مذاکره، رهبری، و مدیریت زمان کمک می‌کند. این یک منبع مهم برای توسعه حرفه‌ای و شخصی برنامه‌نویسان است.

5. کتاب Refactoring: Improving the Design of Existing Code،نوشته مارتین فاولر:

اگر به بهبود کدهای قدیمی و تکنیک‌های مصطلح و الگوهای مختلفی که برای بهبود طراحی کد موجود در پروژه‌ها نیاز است علاقه دارید، این کتاب را توصیه می‌کنم.

6. کتاب Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction - نوشته استیو مک‌کانل:

این کتاب به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا مهارت‌های عملی نوشتن کد کیفی و با کارایی را تقویت کنند و مفاهیمی از جمله تحلیل نیازمندی‌ها، طراحی سیستم و تست را بررسی می‌کند.

7. کتاب Working Effectively with Legacy Code - نوشته مایکل فئذرز:

این کتاب به شما کمک می‌کند تا راهکارها و تکنیک‌هایی را برای کار با کدهای قدیمی و موجود در پروژه‌های شما فراهم کنید. اگر شما با پروژه‌هایی که کد قدیمی دارند سر و کار دارید، این کتاب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

این لیست شامل تنها چند نمونه از کتاب‌های معروف در زمینه برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار است. من توصیه می‌کنم که همیشه به دنبال کتاب‌هایی باشید که به نیازها و سلیقه شما متناسب باشند و باعث پیشرفت و بهبود مهارت‌های شما در زمینه برنامه‌نویسی شوند.

توسعهٔ نرم‌افزارکتاببرنامه نویسیمعرفی کتابشرکت برنامه نویسی
شرکت دانش بنیان تولید نرم افزار اتوماسیون اداری، نرم افزار حسابداری، نرم افزار کارتابل الکترونیکی، نرم افزار بایگانی الکترونیکی، نرم افزار گزارش ساز، نرم افزار مدیریت فرایند
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید