ویرگول
ورودثبت نام
farzad
farzad
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

خوش بین بهتره یا واقع بین ؟ برتراند چه می گویید

به دور از نق و ناله : در پیرامون ما واقع بین بودن با بد بین بودن تفاوت چند دانی ندارد

برتراند راسل (کله گنده ):وقتی موضوعی را بررسی می‌کنید تنها چیزی که باید از خودتان بپرسید این است که واقعیت‌ها و حقایق چیست.هیچ‌وقت به خودتان اجازه ندهید که آنچه را دوست دارید حقیقت داشته باشد یا آنچه را که فکر می‌کنید حقیقت بودنش برای بشر مفید است. شما را منحرف کند….فقط و تنها به اینکه واقعیت ها چه هستند فکر کنید.

با احترام مخافم. تا حدی

بنظر من خوش بین بودنی که جرقه تلاش و حرکتی را در شما ایجاد نکند مثل یه دارویی است که فقط علائم را از بین می برد ، کمی بعد دوباره افکار منفی به سراغتان می آید . به نظر من واقع بین بودن همه جا کار درستی است ، در یاد گیری و در بررسی آینده و .. اما حداقل آن را برای دیدن شرایط پیرامون خود همیشه مناسب نمی بینم . بنظر من افرادی که از احتمال مرگ قطعی (سرطان ، بیماری های دیگر و ...) جان سالم به در می برند و برمی خیزند بیشتر نگاه خوشبینانه داشتند . البته که نظر من خام است و از شما می خواهم از بعضی جاهاش بکنید و به بعضی قسمت ها اضافه کنید

پ.ن : دوستان اینکه لایک و فالو کنید خیلی برای من اهمیت نداره ولی اگر چیزی دارید که شاید به درد مطلب بخوره و یا اینکه به طرز نگاه من کمک کنه لطفا این زیر بنویسید.?


بینبرتراند راسل
ای کاش زیبایی در نگاه تو باشد ، نه در آن چیز که بدان می نگری .
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید