ویرگول
ورودثبت نام
فرزانه بوکز
فرزانه بوکز
خواندن ۱ دقیقه·۴ ماه پیش

کتاب بخش دی نوشته ی فریدا مک فادن



📌داستان در مورد یه دانشجوی پزشکیه که یه شب شیفت توی بیمارستان روانپزشکی داره.
این دختر خیلی از این شیفت میترسه چون گویا دیدی که نسبت به بیمارای با اختلالات روانی داره، اینه که ترسناک، خطرناک و دیوونن! برای همین استرس داره که توی اون بخش و موقع شیفتش، براش مشکلی بوجود بیاد و سالم نمونه!

📌نظر من در مورد کتاب:

یه کتاب خیلی راحت خوان و جمع و جور بود که من توی چند ساعت سریع تمومش کردم.
داستان هیجانی و معمایی بود و برای دونستن معماهاش سریع پیش میرفتی و خسته ات نمیکرد.
من به چند دلیل نسبت به این کتاب گارد دارم و به نظرم خیلی کتاب توهین آمیزیه:

۱. تصویری که از یه بیمارستان روانپزشکی نشون میده خیلیییییی دارک و غیرواقعیه و گارد زیادی رو توی عموم نسبت به این جاها بوجود میاره.

۲. در مورد کسایی که اختلالات روانی مثل اسکیزوفرنی، دوقطبی، پارانویا و ... دارن، به شدت توهین آمیز نوشته بود و اونا رو رسما "دیوونه" خطاب کرده بود!!!

۳. من به عنوان یه دکتر داروساز که هر روز با بیمارایی سر و کار دارم که نسبت به مصرف داروهای اعصاب گارد دارن و حاضر نیستن برای حل مشکلاتشون به روانشناس و روانپزشک مراجعه کنن، خیلی برام سنگین بود خوندن کتابی که مدام توش نوشته شده بود داروهای اعصاب عوارض دارن و یه وجهه ی خیلی بد از مصرف داروی اعصاب رو نشون داده بود!

۴. ترجمه ی کتاب هم باگ داشت و پسندم نبود

در کل به نظرم اگه تو ریدینگ اسلامپ باشید و یه کتاب روون و راحت بخواید، میتونه گزینه ی مناسبی باشه
اما از لحاظ اخلاقی اصلا برام قابل قبول نبود و از ۵ بهش ۲ میدم

اختلالات روانیکتابمعرفی کتابنقد کتابکتاب جنایی
سلام :)‌‌من اسمم فرزانه ست و اینجا در مورد کتابایی که میخونم، فیلمایی که میبینم و کلا دغدغه هام مینوسم? منو میتونید توی اینستاگرام و یوتیوب هم با آی دی farzanehbooks پیدا کنید ✨
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید