ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه عاقلی
فاطمه عاقلی
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

رسپی دوم_حمص

دیروز چیز خاصی درست نکردم. آن قدر غذاهای مختلف در خانه بود که تصمیم گرفتم چیز جدیدی به غذاهای یخچال اضافه نکنم. اما امروز خیالم راحت بود که می‌توانم حتی اگر چیزی هم ماند با خودم به شرکت ببرم. حمص همیشه از پیش غذاهای بسیار جذاب برایم بود. بار اول در یک فست‌فودی که توسط فلسطینی‌های مقیم بلگراد اداره می‌شد با این پیش‌غذا آشنا شدم. در آن زمان در کنار فلافل و سالاد و نان همیشه مقداری هم حمص سرو می‌کردند. رویارویی دوم ما به زمانی برمی‌گردد که کانال یوتیوب یک مربی یوگا را دنبال می‌کردم و او نیز در بعضی از ویدیوهایش از لایف استایل و آشپزی کردنش می‌گفت. او از حمص مثل یک سس در ساندویچی که درست کرده بود استفاده کرد.

درست کردن حمص به نسبت ساده است. مواد کمی برای تهیه‌اش لازم دارید و تنها بخش چالش‌برانگیز و وقت ‌گیر جدا کردن پوست نخودها است. (البته می‌توانیم مثل مدیتیشن به این بخش نگاه کنیم :) در بعضی از رسپی‌ها توصیه می‌شود برای سهولت جدا کردن پوست نخودها آن‌ها را بجوشانیم و کمی هم جوش شیرین به آن اضافه کنیم. البته من در برابر ایده اضافه کردن جوش شیرین مقاومت کردم ولی بعد از کمی جوشیدن و نیم‌پز شدن نخود‌ها جدا کردن پوستشان خیلی ساده بود.

طعم حمص برای همه خوشایند نیست اما وقتی صحبت از ماجراجویی در مزه‌ها می‌شود باید حمص را هم امتحان کرد. از نظر من طعم هیچ یک از غذاهایی که می‌شناسم نزدیک به حمص نیست. حتی وقتی آن را مزه می‌کنید به سختی طعم نخود را حس می‌کنید. تنها طعم قالب و قابل تشخیص در حمص طعم کنجد است.

363 رسپی و 361 روز دیگر تا پایان این چالش باقی است.


آشپزیچالشحمصماجراجویی در دنیای طعم‌ها
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید