ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه آهنگری
فاطمه آهنگری
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

با کتاب اصول تولید محتوای متنی روی فرم بنویسید

زمانی که نسخه دیجیتالی این کتاب را تهیه کردم، تصورم این بود که لحنی خشک و بسیار مفهومی داشته باشد. پس از خواندن آن، برخلاف تصورم اصول محتوای متنی را بسیار ساده و روان توضیح داده است. داشتن منبعی مانند این کتاب، برای دوستانی که در زمینه تولید محتوای متنی تازه‌کار و کم‌تجربه هستند، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

به نظر من این کتاب به جای دادن ماهی، ماهی‌گیری را یاد می‌دهد؛ یعنی اصول مهم و کاربردی که برای تهیه یک بلاگ‌پست حرفه‌ای نیاز است بدانید، به طور خلاصه بیان می‌کند. نکته‌ای که من را در ابتدای کتاب به خود جذب کرد، روایتی درمورد خود نویسنده یعنی آقای نیما شفیع‌زاده است که از فعالیت و دستاورد‌های خود گفته است.

در فصل اول با تاریخچه بلاگ و بلاگ‌نویسی آشنا شدم و برایم جالب بود که وبلاگ هم در تقویم یک روز مخصوص به خود دارد. فصل دوم که محتوای اصلی کتاب است، از صفر تا صد بلاگ و بلاگ‌پست می‌گوید. با تجربه‌ای که در حوزه تولید محتوای متنی به دست آوردم، به بیشتر مطالب این قسمت اشراف داشتم.

اما آشنایی با نکات و تکنیک‌های مهم که به زبان ساده و مطبوع بیان شده، برایم بسیار کاربردی بود. برای فعالان در حوزه تولید محتوای متنی انتخاب عنوان همیشه یک دغدغه بوده است. در قسمت‌هایی از این کتاب روش‌های انتخاب عنوان آمده که برایم بسیار مفید بود.

در مدتی که این کتاب را مطالعه می‌کردم، مشتاق شدم که به کمک تکنیک‌های تازه‌ای که یاد گرفتم یکی از مقاله‌های قبلی‌ام را بازنویسی کنم. پس از اتمام این کار، متوجه شدم که گاهی نکات به نظر ساده یا پیش‌پا‌افتاده می‌تواند در کامل‌تر شدن متن‌های مقاله‌ها مؤثر باشد.

به نظر من کتاب اصول محتوای متنی از آن دسته کتاب‌هایی است که از شروع نوشتن وبلاگ تا انتشار آن مانند یک راهنما عمل می‌کند. می‌توان گفت این کتاب برای برخی افراد که تجربه بیشتری در زمینه تولید محتوای متنی دارند، یادآوری نکات مهم و اساسی فرم درست محتوا است.

من معتقدم وقتی که محتوا در فرم و قالب مخصوص خود نوشته شود، می‌توان انتظار داشت که نیاز مخاطب را رفع می‌کند. محتوای نافرم مثل غذایی است که چیدمان خاصی نداشته تا اشتها را تحریک کند.

تولید محتوای متنیتولید محتوانیما شفیع‌زاده
من علاقه‌مند به تولید محتوای متنی هستم و دوست دارم از بقیه چیزهای جدیدی یاد بگیرم و چیزهایی که بلدم را با دیگران به اشتراک بگذارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید