ویرگول
ورودثبت نام
fatemehmousavi782
fatemehmousavi782
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

اسکرچ جونیور

اسکرچ جونیور
اسکرچ جونیور

ScratchJr یک زبان اسکرچ جونیور برنامه نویسی رایگان برای کودکان 5 تا 7 ساله است. ScratchJr از برنامه نویسی بلوک استفاده می کند تا به کودکان اجازه دهد داستان ها و بازی های تخیلی خود را بسازند. برنامه برنامه نویسی ScratchJr با همکاری گروه تحقیقاتی DevTech در دانشگاه تافتس، گروه مهدکودک مادام العمر MIT و شرکت Playful Invention از طریق بودجه سخاوتمندانه بنیاد ملی علوم (جایزه DRL-1118664) و بنیاد اسکرچ ایجاد شد. در تابستان 2014، ScratchJr به عنوان یک برنامه رایگان برای iPad منتشر شد. امروز، از فوریه 2022، این برنامه بیش از 29 میلیون بارگیری در iOS داشته و در iPad، تبلت‌های اندروید و کروم بوک در دسترس است. علاوه بر این، داوطلبانی از سراسر جهان به ترجمه ScratchJr به 48 زبان کمک کرده اند! ScratchJr یک اپلیکیشن موبایلی است که در 30 جولای 2014 برای آیپد اپل منتشر شد. این توسط دانشگاه تافتز با کمک‌های مالی از بنیاد ملی علوم توسعه یافته است تا به بچه‌های خردسال (هدف سنی 5 تا 7 سالگی) اجازه اسکرچ جونیور دهد تا به راحتی برنامه‌نویسی را با سیستمی مبتنی بر Scratch یاد بگیرند. هدف ScratchJr «توسعه و مطالعه نسل بعدی فناوری‌های نوآورانه و مواد درسی برای حمایت از یادگیری STEM یکپارچه در آموزش دوران کودکی است.» [1] نسخه‌ای برای iPad و تبلت‌های Android در حال حاضر در دسترس است.

اسکرچ جونیور باید به حداقل 25000 دلار می رسید تا تعادل کافی را حفظ کند و پروژه را آزاد کند. اسکرچ جونیور حتی از این هدف نیز فراتر رفت و تا 19 آوریل 2014 به مبلغ 64332 دلار دست یافت. به لطف سخاوتمندانه ای که این برنامه دریافت کرد، آنها تصمیم گرفتند دو جایزه طولانی را تنظیم کنند. اولین جایزه کششی 60000 دلار بود و در صورت رسیدن به آن، نسخه اندرویدی Scratch Jr برای انتشار برنامه ریزی می شود. پاداش طولانی دوم 80000 دلار بود، و در صورت رسیدن اسکرچ جونیور، تیم Scratch Jr منابعی را برای والدین و معلمان توسعه می‌داد.[2]

گروه توسعهScratchJr توسط: معلم. مارینا اوماشی برس (دانشگاه تافتس)معلم. میچ رسنیک (گروه مادام العمر مهدکودک در MIT)گروه تحقیقاتی DevTech(دانشگاه تافتس)این نرم افزار نیز توسط:گروه مهدکودک مادام العمر در MITشرکت اختراع بازیگوش لوئیز فلانری الیزابت کازاکوف پائولا بونتا برایان سیلورمن هنر گرافیک توسط: جیلیان لومباردی پیتر مولر نتایج یادگیری مطلوب[1]ScratchJr به شدت بر آموزش کودکان خردسال و ارائه قابلیت ارتباط تکنولوژیکی در دنیای مدرن برای آنها متمرکز است. تیم ScratchJr نتایج دانش زیر را در مربیان جوان می خواست:

برای اینکه کودکان درک بهتری از اسکرچ جونیور ریاضیات و سواد داشته باشند.

برای اینکه کودکان با طبقه بندی نرم افزارهای مختلف کامپیوتری و اجزای ریاضی آشنا شوند و ساختارهای دانش پایه ای را در سراسر حوزه ها بسازند.

برای اینکه بچه ها به حل مسائل و متفکران بهتری تبدیل شوند و همچنین درک بهتری از علم و توسعه نرم افزار به دست آورند.

شخصیت هامانند Scratch، ScratchJr نیز مجموعه ای از شخصیت های خاص خود را دارد.Scratch Cat Jr.

Scratch Cat Jr اصلاح شده از Scratch Cat است و به گونه ای ساخته شده است که برای بچه های کوچکتر جذاب به نظر برسد. اسکرچ کت جونیور پوستی براق با اسکرچ جونیور ژست کمتری دارد.تیک، تاک، تاک تیک، تاک و توک مجموعه‌ای از شخصیت‌های شبیه به ایده Gobo's Friends هستند.

تیک موجودی آبی شبیه انسان است که روی شکمش لکه‌ای زرد و کلاه سبز کوچکی دارد. تاک یک موجود بنفش 6 پا "کاوائی" است که روی سرش یک توتو صورتی و قطره کرم رنگین کمانی دارد. توک موجودی مایل به قرمز اختاپوس مانند با فنر بر سر است.

کاربرد

ScratchJr شباهت های قابل توجهی به Scratch دارد اما در عین حال ویژگی های متفاوتی نیز دارد. این برنامه بر خلاف Scratch که برای رایانه ها ساخته شده است، برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است. یکی از نمونه‌های بهینه‌سازی موبایل، صفحه کلید داخلی ورودی اعداد هنگام وارد کردن پارامتر عدد در یک بلوک است. این برنامه برای کودکان طراحی شده است، بنابراین ساده تر از برنامه Scratch است.بلوک ها

بلوک‌ها، به‌جای چیدن پشته‌های بالا به پایین، از اسکرچ جونیور چپ به راست در Scratch Jr. بر خلاف بلوک‌های Scratch، از نظر عرض و ارتفاع، ابعاد مشابه‌تری دارند. حلقه های حلقه مانند حلقه "تکرار" در بالا و روی بلوک های قرار داده شده در حلقه. در کل شش

اسکرچ جونیور
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید