جاوا یکی از زبان های برنامه نویسی همه جاوا در اندروید منظوره قدرتمند است که در سال 1995 توسط Sun Microsystems(که اکنون متعلق به اوراکل است) ایجاد شد. جاوا شی گرا است. با این حال، به عنوان شی گرا خالص در نظر گرفته نمی شود زیرا از انواع داده های اولیه (مانند int، char و غیره) پشتیبانی می کند. نحو جاوا شبیه به C/C++ است. اما جاوا قابلیت های برنامه نویسی سطح پایین مانند اشاره گرها را ارائه نمی دهد. همچنین کدهای جاوا همیشه به صورت کلاس ها و آبجکت ها نوشته می شود. اندروید به شدت به زبان برنامه نویسی جاوا متکی است و تمام SDK های مورد نیاز برای ساخت برنامه های اندرویدی از کتابخانه های استاندارد جاوا استفاده می کنند. اگر کسی از یک پس زمینه برنامه نویسی سنتی مانند C، C++ آمده باشد، یادگیری جاوا آسان است. بنابراین در این بحث، راهنمای کاملی برای یادگیری جاوا به طور خاص با توجه به توسعه اپلیکیشن اندروید جاوا در اندروید وجود دارد.
بنابراین در این مقاله به موارد زیر پرداخته ایم:مبانی جاوابیانیه های تصمیم گیری در جاوا تایپ تبدیل در جاوا نظرات در جاوا اپراتورها در جاوا رشته ها در جاوا مفاهیم برنامه نویسی شی گرا در جاوا مدیریت استثنا در جاوا
رابط ها و کلاس های انتزاعیمجموعه های ضروری در جاوا برای توسعه اندروید مورد نیاز استمتفرقهآموزش کامل جاواراهنمای گام به گام یادگیری جاوا برای توسعه برنامه اندروید
مبانی جاوانحوه شروع یادگیری جاوا – مقدمه اصلی زبان برنامه نویسی جاوا را درک کنید.راه اندازی محیط – راه اندازی IDE برای نوشتن برنامه ها در جاوا.مثال Hello World– اولین برنامه Hello World در جاوا.فایل کلاس جاوا – نقطه ورودی اصلی برنامه نویسی جاوا که نوشتن کلاس اصلی است.شناسه های جاوا – در جاوا، یک شناسه می تواند نام کلاس، نام متد، نام متغیر یا برچسب باشد.
انواع داده در جاوا – بدانید که چه نوع داده هایی توسط زبان برنامه نویسی جاوا پشتیبانی می شوند.متغیرها در جاوا – متغیر نامی است که به یک مکان حافظه داده می شود. این واحد اصلی ذخیره سازی در یک برنامه است.محدوده متغیرها - محدوده متغیر بخشی از جاوا در اندروید برنامه است که در آن متغیر قابل دسترسی است.
Blank Final در جاوا – یک متغیر نهایی در جاوا فقط یک بار می تواند یک مقدار اختصاص دهد. ما می توانیم مقداری را در اعلان یا بعداً تعیین کنیم.
بیانیه های تصمیم گیری در جاواتصمیم گیری در ایرانیان سایبر جاوا (اگر، در غیر این صورت، سوئیچ، شکستن، ادامه دادن، پرش) – یک زبان برنامه نویسی از دستورات کنترلی برای کنترل جریان اجرای یک برنامه بر اساس شرایط خاص استفاده می کند.
عبارت Switch در جاوا – دستور switch یک دستور شاخه چند طرفه است. این یک راه آسان برای ارسال اجرا به قسمت های مختلف کد بر اساس مقدار عبارت ارائه می دهد.
حلقه ها در جاوا – حلقه زدن در زبان های برنامه نویسی یک ویژگی است که اجرای مجموعه ای از دستورالعمل ها/توابع را به طور مکرر تسهیل می کند در جاوا در اندروید حالی که برخی شرایط درست ارزیابی می شوند.
حلقه For-each در جاوا – For-each یکی دیگر از تکنیک های پیمایش آرایه مانند حلقه for است، در حالی که حلقه، حلقه do-while در Java5 معرفی شده است.
تایپ تبدیل در جاواتبدیل نوع در جاوا با مثال - اگر انواع دادهها با هم سازگار باشند، جاوا تبدیل را بهطور خودکار انجام میدهد که بهعنوان تبدیل خودکار نوع شناخته میشود، و در غیر این صورت، باید به طور صریح ارسال یا تبدیل شوند.
نظرات در جاوانظرات در جاوا - نظرات با قرار دادن جزئیات کد درگیر و استفاده صحیح از نظرات باعث میشود تا تعمیر و نگهداری آسانتر شود و باگها را آسانتر پیدا کنید.
اپراتورها در جاوااپراتورها در جاوا – جاوا انواع بسیاری از اپراتورها را ارائه می دهد که می توان بر اساس نیاز از آنها استفاده کرد. آنها بر اساس عملکردی که ارائه می دهند طبقه بندی می شوند.
رشته ها در جاواکلاس رشته در جاوا | مجموعه 1 - رشته دنباله ای از کاراکترها است. در جاوا، اشیاء رشته ها تغییرناپذیر هستند، که به معنای ثابت است و پس از ایجاد نمی توان آنها را تغییر داد.
کلاس StringBuffer در جاوا – StringBuffer یک کلاس جاوا در کنار اندروید همتا از String است که بسیاری از عملکرد رشته ها را فراهم می کند.کلاس StringBuilder در جاوا با مثال - StringBuilder در جاوا یک دنباله قابل تغییر از کاراکترها را نشان می دهد.