ویرگول
ورودثبت نام
fatemehmousavi782
fatemehmousavi782
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

ساخت بازی با app inventor

ساخت بازی با app inventor
ساخت بازی با app inventor

به آموزش MIT App Inventor خوش ساخت بازی با app inventor آمدید! MIT App Inventor یک پلتفرم مبتنی بر اینترنت است که در آن افراد مبتدی می توانند مقدمه ای عالی برای توسعه برنامه اندروید داشته باشند. این به شما امکان می دهد برنامه خود را با بسیاری از ویژگی هایی که ممکن است با آنها آشنا باشید مانند دکمه ها، جابجایی ها و تصاویر سفارشی کنید. ما یک نمای کلی از MIT App Inventor و منابع موجود ارائه خواهیم کرد. برای دستورالعمل های نحوه ساخت بازی خود به خواندن ادامه دهید!

App Inventor MIT

MIT App Inventor ابزاری عالی برای معرفی مبتدیان به برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید است. صفحه با طراحی، برای چیدمان، و با بلوک، که عملکرد را پیاده سازی می کند، از هم جدا شده است. در هر برگه، اجزای مختلف بر اساس نوع تجزیه می‌شوند تا پیدا کردن آنها آسان شود. MIT App Inventor پشتیبانی زیادی را با آموزش های فراوان و انجمن پرسش و پاسخ ارائه می دهد.

آیا MIT App Inventor برای مبتدیان ساخت بازی با app inventor خوب است؟

MIT App Inventor برای اندروید برای مبتدیان عالی است! آنها آموزش های جامع گام به گام را ارائه می دهند. این طرح بصری است و به کشیدن و رها کردن متکی است که به کاربران کمک می کند تا اجزای مورد نیاز یک برنامه را درک کنند. همچنین به وضوح دارای ویژگی های برنامه نویسی اندروید در جاوا است که انتقال به کد نوشته شده برای اندروید را آسان تر می کند.

MIT App Inventor از چه زبان برنامه نویسی استفاده می کند؟

MIT App Inventor یک صفحه «طراح» را برای ترتیب دادن طرح‌بندی برنامه و یک صفحه «کد» برای ترکیب عملکرد ترکیب می‌کند. هر دو از ویژگی های کشیدن و رها کردن استفاده می کنند. کد مبتنی بر بلوک است، شبیه به Scratch.

ورود به برنامه مخترع برای ورود می توانید از ساخت بازی با app inventor این لینک استفاده کنید. این گزینه را برای ورود با گوگل فراهم می کند.

چگونه در MIT App Inventor یک بازی ساده بسازید؟

ما به شما نشان می دهیم که چگونه یک بازی Mole Mash بسازید. یک ایرانیان سایبر خال کوچک به طور تصادفی به اطراف صفحه می پرد و با ضربه زدن روی آن امتیاز افزایش می یابد.

یک پروژه خالی باز کنید. یک عنصر Canvas را از قسمت Drawing and Animation بکشید. نام آن را به MyCanvas تغییر دهید و ابعاد آن را 300x300 تنظیم کنید. یک عنصر برچسب را از رابط کاربری بکشید. آن را "ScoreLabel" بنامید و متن آن را روی "Score: ساخت بازی با app inventor ---" تنظیم کنید. همچنین از رابط کاربری یک دکمه را بکشید و آن را ResetButton صدا کنید. متن آن را "بازنشانی" کنید. از Sensors یک عنصر ساعت را بکشید تا بتوانید فاصله پرش خال را در اطراف صفحه کنترل کنید. آن را "MoleTimer" نامگذاری کنید، "Timer Enabled" را انتخاب کنید و TimerInterval را روی 500 تنظیم کنید.

کاری که باید انجام دهیم این است که ImageSprite از Drawing and Animation را به Canvas خود اضافه کنیم. اطمینان حاصل کنید که تصویر روی بوم است: در زیر MyCanvas در برگه Components ظاهر می شود. تصویر خال را از اینجا دانلود کنید. گزینه های "فعال" و "قابل مشاهده" باید علامت زده شوند، "عرض" و "ارتفاع" باید "اتوماتیک" و "سرعت" باید 0.0 باشد.

حالا بیایید به صفحه "Blocks" بروید تا بتوانیم برخی از عملکردها را اضافه کنیم. ما با یک قطعه کد برای حرکت دادن مول شروع می کنیم. در Procedure، بلوکی را انتخاب کنید که در آن می توانید نام را پر کنید و یک عمل "do" دارد. نام را به "MoveMole" تغییر دهید. بخش “do” جایی است که می‌خواهیم بلوک‌های این رویه را قرار دهیم.

روی Mole کلیک کنید و بلوک "set mole x" را دریافت کنید. این به یک بلوک ضرب از ریاضی قفل می شود. اولین عامل بلوک کسر تصادفی است، همچنین از ریاضی. این یک عدد تصادفی بین 0 و 1 به دست می دهد. اولین چیزی که ما روی فاکتور مناسب می خواهیم یک بلوک تفریق از ریاضی است. سمت چپ تفریق بلوک "width" از MyCanvas است. سمت راست بلوک "عرض" از مول است. ما این روش را برای عنصر y مول تکرار می کنیم. در این مورد، عرض باید به ارتفاع تغییر کند.

ما می خواهیم رویه دیگری به نام "UpdateScore" ایجاد کنیم. ساخت بازی با app inventor قبل از ایجاد رویه، باید یک متغیر برای امتیاز ایجاد کنیم. در تب Variables، ما یک بلوک “initialize global” می خواهیم. ما می خواهیم این را به یک بلوک اعداد ریاضی با مقدار 0 وصل کنیم.

app inventorساخت appساخت بازی با app inventor
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید