ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه نصیری خلیلی
فاطمه نصیری خلیلی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

اولین روز نوشتن دوباره: معرفی کتاب خوب

سلام و نور.

از شنبه که با اومدن یه خانم نویسنده به شهرمون و شنیدن حرفاش، تصمیم دوباره ای گرفتم برای شروع تمرین نوشتن، حال خوشی دارم.

کتاب هایی رو جلوی چشمم گذاشتم برای مطالعه.

توی این دو سه روز، سه تا کتاب خوندم که واقعا لذت بردم ازشون.

این کتابی که می خوام معرفی کنم رو می شه گفت یه کله خوندمش. از بس جالب بود و می خواستم روند داستان رو بدونم چطور پیش می ره.


کتاب از کدام سو : داستانی پر از شور جوانی برای داشتن ساعاتی لذت بخش و پرسود
از کدام سو: نرجس شکوریان فرد
از کدام سو: نرجس شکوریان فرد

«از کدام سو» در مورد نوجوان مغرور و خوش پوشی است به اسم جواد که مهم ترین هدفش خوشگذرانی و لذت بردن از زندگی و دنیاست.

او نه در خانه کسی را قبول دارد و نه در جامعه و مدرسه.

ولی همین جواد بازیگوش و گریزپا از مدرسه، مرگ ناگهانی بهترین دوستش فرید و دیدن صحنه های کفن و دفن او معادلات ذهنش را به هم ریخته و تمام رویاهایش را نابود می کند.
در میان این وحشت و حیرانی، تنها یک نفر حال او را درک کرده و با تمام کج خلقی هایش کنارش می ماند، به او کمک کرده و دستش را می گیرد.

پیشنهاد می کنم اگه ناامیدی از دنیا،
اگه وحشت و ترس به جونت افتاده،
اگه بی حوصله ای،
اگه فکرای منفی به سرت می زنه،
حتما خوندن این کتاب رو امتحان کن.


درسته که قهرمان داستان یه پسر نوجوونه؛ ولی برای دخترا و جوونا و بزرگترا هم خیلی مفید و جذابه.

قسمتی از متن کتاب:

این روزها بد است یا من بد شده ام؟ دنیا زشت شده است یا من زشت می بینم؟ حالم گرفته است و می خواهم سر به بیابان بگذارم.

صدای زنگ خانه بلند می شود. نمی خواهم هیچ کس را ببینم.

دوباره، سه باره زنگ می زند. تصمیم می گیرم گوشی را بردارم، دو تا فحش بدهم تا برود.

تا به آیفون می رسم، صورتش را می بینم. دستی به موهایش می کشد و پشت سرش نگه می دارد. گوشی را برمی دارم.


مشخصات کتاب:

از کدام سو

نویسنده: نرجس شکوریان فرد

انتشارات: عهد مانا

این کتاب رو می تونید از نمکتاب تهیه کنید.


امیدوارم لذتشو ببرید.

خداییش خیلی اثرگذار و جذاب بود. من که یه کله خوندمش.

کتاب خوباز کدام سونرجس شکوریان فردنوجوانحال خوبتو با من تقسیم کن
سلام. اینجام که در کنار هم یاد بگیریم بهتر زندگی‌کردن و شادبودن رو.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید