ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه نصیری خلیلی
فاطمه نصیری خلیلی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

۳ ابزارِ یک نویسندهٔ حرفه‌ای

سلام.

هر نویسنده‌ای یه ابزارهایی لازم داره تا بهتر بنویسه و مخاطب، توی خوندن متن دچار مشکل نشه. حتی ابزارهایی مقدماتی‌تر هم باید نصب کنه که غیرمستقیم به نویسندگی مرتبط هست. مثل متنی که پیش‌تر واستون نوشتم: بهترین نرم‌افزار نرمش برای رایانه و رایانه‌دستی.

بریم سراغ سه ابزاری که ضروری هست برای نویسنده‌ تا حرفه‌ای باشه خودش و متنش:

1. درست‌نویسی

شاید بشه گفت مهم‌ترین وظیفه یه نویسنده درست‌نوشتنه. متأسفانه خیلی از متن‌هایی که توی نت می‌بینیم دچار اشکالات زیادی هست: هم توی املاء کلمات، هم توی رعایت دستورات نگارشی. برای حرفه‌ای‌شدن لازمه که بتونی طوری بنویسی که دیگران هم دچار اشتباه نشن.

چند سال‌ پیش با یه مجموعه بی‌نظیر آشنا شدم که دوس دارم بهتون معرفی کنم.

من اون موقع دوره ویرایش و درست‌نویسی رو گذروندم.

البته ادعا نمی‌کنم که همه نکات رو یادمه و رعایت می‌کنم؛ نه خب. هم نیاز به مرور مطالب هست، هم به‌روزرسانی هر دانشی.

حتما توی کارگاه‌های مجموعه ویراستاران شرکت کنید. خصوصا با استاد صالحی و استاد باقری عزیز.


2. صفحه کلید استاندارد

دومین چیز مهم بعد از درست‌نویسی برا نویسنده، داشتن یه صفحه کلید درسته.

اگه مشکل تایپ نیم‌فاصله و یه سری نشانه‌های دیگه رو داری، پیشنهاد می‌دم صفحه کلید بهار رو نصب کنی و بدون سختی، لذتشو ببری.


3. قلم‌های سالم

دیدین توی بعضی متن‌ها ی رو به‌صورت ي تایپ کردن؟ خب این ي عربی حساب می‌شه و نه فارسی. یا دیدین اعداد ۴ و ۵ و ۶ فارسی به صورت عربیش نمایش داده می‌شه؟

سومین ابزار یه نویسندهٔ حرفه‌ای، داشتن قلم‌های (فونت) سالم و اصلاح‌شدهٔ فارسی هست.

امیدوارم به پیوندهایی (لینک) که دادم سری بزنید و با نصب صفحه کلید و قلم‌های سالم، لذت بیشتری از نویسندگی ببرید.

اگر ابزار خوب دیگه‌ای هم می‌شناسید واسم بگید.

متشکرم از توجه‌تون.

نویسندگینویسنده حرفه ایویراستارانصفحه کلید بهارفونت سالم
سلام. اینجام که در کنار هم یاد بگیریم بهتر زندگی‌کردن و شادبودن رو.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید