ویرگول
ورودثبت نام
دکتر فلفل
دکتر فلفل
خواندن ۲ دقیقه·۹ ماه پیش

انتشار یک اپلیکیشن ساده در بازار چگونه بود ؟

اخیرا سعی داشتم یکی از اپ های سادم یعنی گربه چت رو در کافه بازار منتشر کنم و میخوام توضیح بدم چی گذشت و چی شد

انتشار اپلیکیشن در کافه بازار فرایند نسبتا سختی هست و خیلی موارد رو کافه بازار بهتون میگه حل کنید

برای مثال از من خواستند در پروفایل کاربران امکان بلاک کردن و گزارش کردن وجود داشته یعنی اپراتور های کافه بازار برنامه شما رو تست میکنند و بهتره یوزر های آزمایشی داشته باشید

در مورد برنامه من، برنامه من یک چت روم بود یک فضایی که کاربران بتونند توش چت کنند و اسمش رو گذاشتیم گربه چت یا به نام انگلیسی کت روم :)

همه چی رو حل کردیم که خوردیم به یک باگ اونم این بود که play protect اجازه انتشار رو گرفته بود و ارور توسعه دهنده ناشناس میداد

انواع و اقسام روش ها رو امتحان کردم اما شاید مهم ترین و ساده ترین کار برای اینکه به نتیجه برسید این باشید

۱ - در اندروید استدیو با قند شکن لاگین کنید (با جیمیلیتون)

۲ - برنامه رو به خوبی sign کنید و در تکمیل مشخصات از عنواین حقیقی استفاده کنید

۳ - برنامه رو حداقل روی ۵ تا گوشی اندرویدی نصب کنید

۴ - چند روز صبر کنید

۵ - برنامه اتون رو در virustotal اپلود کنید

۶- به صفحه https://support.google.com/googleplay/android-developer/contact/protectappeals برید هشی که از virus total گرفتید رو برای گوگل بفرستید

ممکنه وقتی این صفحه رو باز میکنید یک لیست سوالات متداول ببینید اما باید یک فرم ببینید اما مشکل چیه ؟

بعضی از vpn ها مشکلات نشت dns وبلاک کردن گوگل دارند و وقتی ازشون استفاده میکنید صفحه متفاوتی میبینید

پس بهتره برای این مرحله از شکن استفاده کنید یا از طریق یک vps خارجی اینکارو انجام بدید بعد از تکمیل فرم و ارسالش ممکنه هیچ جوابی برای شما نیاد اما مشکل به کلی حل میشه و دیگه هیچ اروری مشاهده نمیکنید


خلاصه که بعد از همه این کارا و رفع خطای پلی پروتکت برنامه رو کافه بازار تایید کرد و خوشبختانه به خوبی هم منتشر شد

اگر دوست داشتید دانلود کنید و نظرتون رو بهم بگید

کافه بازارچت رومگربه چتچت روم گربه ایکت روم
من محمد جواد یاحقی هستم، برنامه نویس و تهیه کننده بازی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید