ویرگول
ورودثبت نام
آتش نشان
آتش نشان
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

آتش نشان شدم اما به چه قیمتی

حدود 2 سال پیش در ویرگول پستی منتشر کردم و گفتم در حال آماده شدن برای آزمون استخدامی آتش نشانی هستم .

آزمون 2 مرحله داشت ، تئوری و عملی .


مرحله تئوری اینجوری شروع شد :

"برای آزمون استخدامی آتش نشانی ثبت نام کردم . برای یه شهر کوچیک دور افتاده توی دامنه های کوه البرز :)
۱۸ مرداد آزمون تئوری برگزار میشه ، چیزی حدود 26 روز دیگه !
وقتی کمی دارم برای خوندن منابع آزمون تخصصی و عمومی ولی قصد دارم تمام تلاشم رو انجام بدم که در آخر اگر انتخاب نشدم ، خیالم راحت باشه که تمامم رو گذاشتم :)"


و اینجوری تموم شد :

"خیلی خوندم واسش و تونستم مرحله اول که آزمون تئوری بود بین 130 نفر جزو 3 نفر قبول شده ها باشم .
آزمون عملی تقریبا 2 هفته دیگه ست و باید بین 3 نفر ، اول بشم ...
واسه آزمون عملی هم دارم نهایت تلاشم رو می کنم ، روزی 2 ساعت میرم یه باشگاهی کراس فیت کار میکنم ، بعدش میرم یه باشگاه دیگه 2 ساعت اونجا آمادگی جسمانی کار میکنم و در نهایت میرم 1 ساعت میدوم .
هر روز ، روزی 5 ساعت تمرین دارم ولی می ترسم کسی باشه که 6 ساعت در روز رو داره تمرین میکنه ..."



درست یک هفته قبل از آزمون عملی در حالی که سخت در حال تمرین پله نوردی بودم ، پام لیز خورد و نهایتا 8 تا بخیه بهش زدن :))

آیتم های عملی آزمون عبارت بودن از : دو 540 متر ، دو 90 متر با نردبان ، دویدن با کپسول آتش نشانی ، دو 3*9 ، بارفیکس ، دراز نشست ، پرش جفت !

تقریبا تمامی موارد به جز بارفیکس و دراز نشست به پای سالم نیاز داشت !


اما من این همه تلاش نکرده بودم که درست یک هفته قبل از آزمون عملی بیخیالش بشم ، فلذا در آزمون شرکت کردم و تمام آنچه که داشتم را گذاشتم .

12 نفر بودیم و قرار بود 2 نفر استخدام بشن و من سوم شدم :(

راضی بودم از خودم که حتی یک بار شلوارم را بالا نیاوردم تا جای زخم هام رو به داور ها نشون بدم ، فقط خودم دیدم و عرقی که ریختم ....



2 سال از اون جریان گذشت و در نهایت باهام تماس گرفتن که در مرحله تکمیل ظرفیت قبول شدی و میتونی مشغول به کار بشی ... و من الان این پست رو از ایستگاه آتش نشانی می‌نویسم :)


دوست من ، اگر برای آزمون استخدامی ای ثبت نام کردی ، تلاش کن ... بی وقفه تلاش کن و امید داشته باش

تو با امید میدوی ولی دنیا قدر تلاشت بهت بها میده :)





آتشنشنانیاستخدامیآزمون استخدامیاستخدامی آتش نشانیآتش‌نشان
دارم تلاش میکنم برای یه دهکده کوچیک آتش نشان بشم !
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید