ویرگول
ورودثبت نام
فؤاد
فؤاد
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

اینجوری تو SMS Marketing وقت و پولتون رو هدر بدید!

بعد از انجام کلی کار خسته کننده تو بخش مارکتینگ قرار شد بحث SMS Marketing رو دست بگیرم و یه تکونی به پیامک هامون بدم!

SMS Marketing
SMS Marketing


اولش ( وقتی که تو نقطه حماقتِ اثر دانینگ کروگر بودم) فکر میکردم SMS Marketing یعنی چندتا پیامک با قلم تیز جذابم بنویسم و بعد از اینکه یه سری قربانی پیدا کردم؛ چندصدتا چندصدتا بفرستم براشون و اوناهم پیرهن دریده و زودی کلیک کنن و خود به مقتلگاه خود بشتابند! و بعد من پشت سیستم ببینیم کدوم یکی از متن هام کشته مرده بیشتری داشتن تا همونو به عنوان خنجر اصلی به کار بگیرم.

اثر دانینگ کروگر!
اثر دانینگ کروگر!


ولی همون روز اول با دیدن نتایج با سر به نقطه ناامیدی اثر دانینگ کروگر سقوط کردم و فهمیدم فقط حدود 30 درصد آدم ها پیامک به دستشون رسیده! و تنها حدود یک درصد قربانیِ متن من شدن و کلیک کردن.

بعد از کمی تفحص و تحقیق به یک نکته طلایی رسیدم!

کاری که من داشتم میکردم اصلا SMS Marketing نبود!

من در واقع داشتم SMS Advertising انجام میدادم.

اینجا بود که نادانی خود را پذیرفته و به سوی کسب علم پیش رفتم.

و اما تفاوت SMS Advertising با SMS Marketing

وقتی شما برای تبلیغ و معرفی کسب و کارتون با استفاده از یه پیامک پروایدر به صورت (یِلخی!) به یه جماعتی پیامک میدید در واقع دارید SMS Advertising انجام میدید.

ولی وقتی به مشتریان خودتون در راستای فرآیند خرید یا Retention پیامک میدید میشه SMS Marketing.

اخیراََ کسب و کار های زیادی به SMS Marketing رو آوردن و اوج این داستان رو میشه توی دیجیکلا و اسنپ دید.

نمونه پیامک های اسنپ
نمونه پیامک های اسنپ


نکته‌ای که کسب و کار ها باید در نظر داشته باشن اینه که توی SMS Advertising تنها حدود 30 درصد افرادی که بهشون پیامک ارسال کردید اون پیامک رو دریافت میکنن و حدود 70 درصد بقیه پیامک های تبلیغاتی رو بلاک کردن!

و این در حالیه که Open rate توی SMS Marketing حدود 98 درصد و CTR rate حدود 9 درصده! و اهل فن خوب میدونن که این درصد ها چقدر امیدوار کننده است!

از نظر اکثر آدم ها SMS Advertising یک مزاحم بی پدر مادر است! اونها از پیامک های تبلیغاتی خوششون نمیاد و به همین دلیله که 70 درصدشون این پیام هارو بلاک کردن. ولی وقتی کسی حتی یک بار در سایت شما ثبت نام کرده یا به هر نوعی قبل تر اسم شمارو شنیده این قدر از دیدن پیامک های شما متنفر نیست.

مثلا شما از دیدن پیامک تخفیف اسنپ فود زیاد اذیت نمیشید مگر اینکه اون روز ناهار خورده باشید و کد تخفیف 20 هزار تومنی اسنپ فود زیاد به کارتون نیاد! ولی با دیدن نوتیف یک پیام تبلیغاتی که اون رو اصلا نمیشناسید کاملا بی توجه فقط سین میزنید تا اون عدد کنار آیکون پیامک ها روی مختون نباشه.


اس ام اس مارکتینگsms marketingپیامک مارکتینگتبلیغات پیامکیاس ام اس
گاهی کلمات هم کم میارن...!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید