بر اساس صحبت ها ی جدید سازندگان بازی lego star wars : the skywalker saga مشخص شده که این استودیو نیز هنگام پروسه ی تولید بازی ها ی خویش ، با فشاری کاری زیاد یا به اصطلاح «کرانچ» مواجه بوده و هستند .
از قرار معلوم ، بر اساس صحبت ها ی سازندگان بر عکس بازی ها ی lego ای که توسط این استودیو ی موفق و دوست داشتنی تولید شده ، فضای کاری محیط این استودیو پر فشار و حتی آزار دهنده بوده و است .
طبق گزارش جدید و مفصل رسانه Polygon توضیح میدهد که در دوران ساخت بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga، بازیسازهای TT Games با کرانچ (فشار کاری شدید و بیش از اندازه) روبهرو بودهاند .
البته این فشار کاری تنها به بازی lego star wars : the skywalker saga محدود نمی شود و متاسفانه سالهاست که سر بازی ها ی قبلی این مجموعه هم وجود داشته است .
شش نفر از افرادی که با جان برتون که نقش پر رنگی در پروسه ساخت بازی ها ی lego داشته کار می کردند ، توضیح دادند که او برای آنکه بازی ساز هایی که از روی صندلی بلند می شدند را دوباره بنشاند سر آنها داد می زده و گاهی هم مدیران ، کسانی که از محل استودیو خارج شدند را تعقیب می کردند و از آنها سوالاتی راجع به وفاداری به استودیو می پرسیدند .
دلیل این موضوع هم این بود که آنها اهل اضافه کاری نبودند و دوست دارند که بعد از انجام کاری مشخص و پیشرفت مشخصی در روند توسعه ، محل را ترک کرده و به خانه بروند اما جان برتون انتظار اضافه کاری اعضای تیم تولید را داشت .
جان برتون در پاسخ به این صحبت ، اعلام کرد که جایگاه فعلی اش در استودیو اجازه ی تماشای وضعیت کلی فعلی کارمندان در استودیو را نداشته باشد .