این مدت را می توان گفت زمان عملکرد عالی و بازگشت بی نظیر مایکروسافت برای انحصاری ها ی محشرش بود.
این عملکرد آن هم در اوایل نسل 9 نشان می دهد مایکروسافت برنامه ی منظمی برای ساخت انحصاری های عالی برای کنسول ایکس باکس اش است .
اول با انتشار فورتزا هورایزن 5 شروع کنیم . این بازی را می توان بهترین بازی مسابقه ای «racing» در حال حاضر دانست . که توانسته در متاکریتیک میانگین نمرات 92 نیز بگیرد .
اما موفقیت ها ی این بازی فقط به نمرات خلاصه نشدده و براساس آمار رسمی جدیدترین اخبار بازی، Forza Horizon 5 تا حالا توسط بیشتر از ۱۰ میلیون گیمر تجربه شده است. به همین خاطر این بازی ریسینگ توانست به «بیشترین مجموع تعداد بازیکنها طی هفتهی اول عرضه میان تمام بازیهای ایکس باکس» و «بیشترین مجموع تعداد بازیکنها در هفتهی اول عرضه میان تمام بازیهای قرارگرفته روی سرویس گیم پس» تا امروز برسد.
از طرف دیگر بازی halo infinit نیز توانسته محبوبیت بسیاری آن قبل عرضه ی رسمی نسخه ی اصلی اش پیدا کرده به صورتی که beta ی نسخه ی چند نفره ی آنلاین این عنوان از مرز 270 هزار بازیکن عبور کرد .
که موجب رکورد بیش ترین پلیر در روز عرضه در استیم را شکست و به موفق ترین بازی مایکروسافت برای پلتفرم pc تبدیل شد .
از آنجا که با نسخه ی بتا ی هیلو طرف بودیم با بهینه سازی در نسخه ی اصلی بازی به دلیل ماهیت آنلاین و رایگان halo جدید که بخش آنلاین چند نفره اش به صورت رایگان در دسترس است باعث می شود این پلیر ها به رشد خود ادامه دهند .