کمتر ایرانی را می توانید پیدا کنید که در سال های اخیر یکی از فیلم های تگزاس 1 یا 2 ، دینامیت ، بخارست ، انفرادی را ندیده باشد . اما نقطه اشتراک این فیلم ها در چیست ؟ تمام این آثار به کارگردانی مسعود اطیابی ساخته شده اند. اگر نگاهی به لیست پر فروش ترین فیلم های سینمایی تاریخ سینمای ایران بیندازیم میبینیم که انفرادی با 80 میلیارد فرش در صدر آن و پس از آن دینامیت و بخارست قرار دارند . اما چه چیزی باعث شده آثار اطیابی هر ساله جز پر فروش ترین فیلم های سینما باشند؟ ایا این فروش بالا فیلم به این معین است که واقعا فیلم های بی تظیر و با کیفیتی هستند؟ برای پاسخ به این پرسش ها و برسی فیلم های مسعود اطیابی در این مطلب از دی دی فیلم با ما همراه باشید .
پیشنهاد مطالعه دی دی فیلم : دانلود فیلم انفرادی با کیفیت بالا
مسود اطیابی در سال ۱۳۴۳ در شهر گلپایگان از اصفهان متولد شد. مسعود اطیابی از اویل دهه 80 یکی از چهره های معروف در کارگردانی و تهیه کنندگی سینمای ایران محسوب می شود. لازم به ذکر است که مسعود اطیابی لیسانس خود را در رشته مدیریت تولید از دانشگاه سوره دریافت کرده و نخستین حضور او در سینما در سال 1369 بوده است. او در فیلمی با کارگردانی حسن کار بخش توانست در جایگاه تهیه کننده و مجری طرح فیلم حضور پیدا کند و این گونه نخستین تجربه خود را کسب کرد. او در طول سال های فعالیت خود تا سال 85 در سینما در جایگاه های مختلفی حضور پیدا کرد و تجربه زیادی کسب کرد. در نهایت در سال 1385 نخسین فیلم خود را کارگردانی کرد. مصائب دوشیزه نخستین تجربه کارگردانی مسعود اطیابی بوده که در آن توانست بسیار موفق عمل کند.
سید مسعود اطیابی، کارگردانی است که 4 فیلم سینمایی اش یعنی (تگزاس، تگزاس 2، دینامیت و انفرادی) پر فروش ترین فیلم های سینمایی ایران هستند. ارقام فروش این فیلم ها بیانگر این است که این موفقیت ها نمی توانسته شانسی باشد؛ بله برنامه و فکری پشت آن بوده است؛
اما چه چیزی باعث شده تا با وجود داشتن 4 فیلم پر فروش در کارنامه کاری و تحصیلات و سابقه حضور حرفه ای در سینمای ایران، نقد های جدی ای به این کارگردان وارد باشد؟ موفقیت فیلم هایی که کارگردانی آن بر عهده مسعود اطیابی بوده، صرفا به دلیل تجربه و دانش بالای اطیابی یا فیلم نامه قوی و بازیگران حرفه ای نیست. بیشتر این موفقیت به دلیل هوش بالای اطیابی و شناخت بسیار خوبی که از تماشاچیان و بینندگان ایرانی پیدا کرده است، نشات می گیرد .
اطیابی به خوبی به این نکته پی برده است که در شرایط فعلی جامعه با وجود اوضاع بد اقتصادی و اجتماعی، تماشاچیان به دنبال روزنه هایی هستد که برای ساعتی هم که شده بتوانند از آن لذت ببرند و اطیابی هم با به کارگیری بازیگران کمدی محبوب و صحنه های تعقیب و گریز موزیکال و اتفاقات بداهه، این شادی را به آن ها می دهد؛ هرچند تمام این قسمت ها و سکانس ها هیچ داستانی را دنبال نکند. شاید بتوان گفت که به همین دلیل هم هست که با وجود نقد فیلم های مسعود اطیابی و ایرادات واضح و بزرگ فنی در فیلم های اطیابی، ما باز هم شاهد استقبال از این فیلم ها از سوی مردم هستیم.