ویرگول
ورودثبت نام
فوزیه یکتاپور | fz.yektapour
فوزیه یکتاپور | fz.yektapour
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

گم‌گشتگی؛ ایدئولوژی پازل‌های سیاسی_رسانه‌ای!

اصفهان، دروازه دولت
اصفهان، دروازه دولت

هرروز به تیکه های این پازل یکی اضافه میشه و ذهن ما گنگ‌تر و گنگ‌تر..

هرروز یه تیکه‌ش رو واسه خودم حل میکنم و فردا باز تیکه جدیدی اضافه میشه ک یه فرضیه رو تقویت و یکی رو ضعیف میکنه..

نفوذ؟! اشتباه؟! توطئه؟!

ای کاش بیان بگن دلیلش چی بود!

الان هرکی حقیقت رو اونی میدونه که از رسانه زبون خودش میشنوه؛ یکی من‌و‌تو، یکی صداوسیما!

و همه ما اینستاگرام و توییتر!

ولی من یجورایی هنوز ته دلم به خودمون اعتماد بیشتری دارم تا اونی که خارج از مرزها برای ما افشاگری و تعیین تکلیف میکنه!

حتی اگه این خودمون آخرین آدمی باشه که میشه تو تاریخ جمهوری اسلامی بهش اعتماد کرد، باز حرفشو بیشتر قبول دارم اما به مخالفم بیشترتر گوش میدم!

نمیدونم.. شاید دارم خودمو گول میزنم، شاید واقعیتی که اونا برام ترسیم میکنن رو دوس ندارم، شاید واقعیت انتقالی اونا با حقیقت زندگی ما خیلی فرقشه..

ولی از این مطمئنم که همه ما روی یه موج سواریم!

تنها تفاوتمون اینجاست که ما فقط این موج رو راه میندازیم، بقیه روش سوار میشن و چون خودمون بلد نیستیم هدایتش کنیم، سکانش میفته دست خارج‌نشینانِ مثلا وطن‌پرست..


چقدر این سیاست کثیف و دروغگوئه!

نمیگم نازیبا که بار روانیش کمتر باشه، به معنای واقعی کلمه زشت، این سیاست زشت و لجنه!


چقدر سخته الان فکر کردن و تصمیم‌گرفتن و شناسایی حق و حقیقت..

حتی به نظرم سخت‌تر از اون ۱۰ ثانیه قبل از شلیک!

چرا؟!

چون اون نیرویی که نشسته بود پشت پدافند و دستش رو گذاشت رو ماشه، چند تا فکت داشت که کنار هم بچینه و نتیجه‌گیری کنه..

ولی ما هیچ فکت واقعی نداریم، هرچیم داریم انگار دیگه میترسیم باورش کنم!

انقدر از سمت خودی و ناخودی بهمون شلیک میشه که فقط خوردن رو یاد گرفتیم..

ما بلد نیستیم بزنیم!

ای کاش بیان با هر سندی که تو دستشونه این گره‌ها رو باز کنن.. لَه یا علیه!

که ارجاع منبعمون نشه تحلیل خبرنگار زرتشتی و توییت فلان کسِ فلان کشور..

ای کاش بجای ساختن کلیپ‌های فرضی از یه دادگاه فرضی‌تر و روایت قصه‌های فرضی‌ترتر که هیچ تاثیر مثبتی نداره و اثرش بالعکسه، فکت‌های حقیقی رو در دسترس همه از منبع موثق و معتبر قرار میدادن..

ای کاش انقدر از هم دورمون نکنند که یه روز بریم تشییع سردار سلیمانی و چند روز بعد عکسش رو پاره کنیم..

ای کاش انقدر زبون به جیگر خون شده ما نگیرن و حرف بزنن..

ای کاش به زور، از طرف خودشون، تو مغزمون حرف نکنن..

ای کاش...



پی‌نوشت‌ها:

۱- برای صبرِ دل‌هامان، عمقِ بیشتری می‌خواهم?

۲- سیاست‌ و رسانه؛ دروغگوهای اصلی این روزهای ما☠

۳- باهم مهربون باشیم، بیشتر از قبل⚘

هواپیمای اکراینیاصابت موشکسقوطرسانهسیاست
دانش آموخته حقوق، سابقا خبرنگار و اکنون در گیرودار محتوا :)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید