ویرگول
ورودثبت نام
Gamein | گیمین
Gamein | گیمین
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

رویداد گیمین ۲۰۲۱ در ایران‌مال

رویداد گیمین در پنج سال متوالی و هر سال بهتر و گسترده‌تر از سال قبل برگزار شده‌است. این رویداد که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد دانشجویی کشور می‌توان یاد کرد، پنجمین دورهٔ خود را با حدود ۱۰۰۰ شرکت‌کنندهٔ آنلاین از سراسر جهان و ۳۰۰ تیم که اکثریت آن‌ها را ایرانی‌ها تشکیل می‌دادند، در بازار بزرگ ایران برگزار کرد. شرکت‌کنندگان گیمین تا چهارمین دوره، تنها از کشور ایران بودند؛ اما در پنجمین دورهٔ گیمین، پا فراتر از مرزهای کشور گذاشته و شرکت‌کنندگان بین‌المللی را نیز در این رویداد به رقابت دعوت کرد.

گیمین ۲۰۲۱ دو روز هیجان‌انگیز را در کنار کادر برگزاری و حامیان مالی در سالن تماشاخانهٔ ایران‌مال، تجربه کرد. رویداد گیمین در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰، حوالی ۱۱ صبح آغاز و در دو مرحلهٔ سه‌ساعته در روز پنج‌شنبه و به همین منوال در روز جمعه برگزار شد.

حین برگزاری این بازی، تیم فنی و تیم ایدهٔ گیمین که شامل بیش از ۲۰ نفر بودند، به‌صورت کامل بازی را از فضای سالن تماشاخانهٔ ایران‌مال کنترل می‌کردند. علاوه بر آن تیم پشتیبانی گیمین نیز در تمام مدت زمان بازی، پاسخ‌گوی سؤالات شرکت‌کنندگان بودند. حضور حدود ۷۰ نفر تیم برگزارکنندهٔ‌ گیمین در کنار یک‌دیگر و در فضایی مانند سالن بلک‌باکس ایران‌مال، در برگزاری هرچه بهتر این مسابقه، مؤثر بوده‌است. گیمین امید دارد در آینده دوره‌های بعدی را نیز با کیفیت هرچه تمام‌تر برگزار کند.

پنجمین دوره از گیمین با موضوع خط تولید نوشیدنی

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، گیمین مسابقه‌ای است در حوزهٔ زنجیره تأمین و مهندسی صنایع، که آموزش‌های لازم را برای علاقه‌مندانی که دانش قبلی نداشتند، پیش از برگزاری در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد. در گیمین ۲۰۲۱، بازیِ طراحی‌شده، در خصوص خط تولید نوشیدنی در سراسر دنیا بود. این بازی، شبیه‌سازیِ دنیای واقعی است که رخدادها و اتفاقات دنیای واقعی را نیز تجربه می‌کند. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۲۱، تمام شرکت‌کنندگان مسابقه که با اعتبارِ تأمین‌شده در ابتدای بازی، صاحب کارخانه شدند، لازم بود مانند دنیای واقعی، کارخانهٔ خود را در دوران شیوع کرونا، در فضای بازی کنترل کنند. پس از شیوع کرونا در فضای بازی، درست مانند دنیای واقعی، گیمین نیز واکسن را وارد این فضای شبیه‌سازی‌شده کرد. خرید واکسن در بازی توسط تعدادی از صاحبان کارخانه در سراسر دنیا انجام شد؛ که تیم خریدار واکسن در بازی، به‌علت مشتری‌مداری پس از ۳ تیم برتر، یکی از برندگان جایزه در مسابقه بود.

برندگان رویداد بین‌المللی گیمین

سه تیم برندهٔ اصلی بازی گیمین با مجموع جایزهٔ ۶۰ میلیون تومان، در پایان روز دوم و در مراسم اختتامیهٔ گیمین در سالن سینمای ایران‌مال، از طریق لایو اینستاگرام به شرکت‌کنندگان اعلام شد. پیش‌بینی برندهٔ بازی با توجه به توقف نمایش روند پیشرفت تیم‌ها در ساعت پایانی مسابقه، غیرممکن بود. علاوه بر این جوایز، جایزهٔ دیگری نیز به تیمی که در مدت‌زمان بازی، بیشترین رشد را تجربه کرده‌بود، تعلق گرفت.

گیمین با درنظرگرفتن این ریزجایزه‌ها، نشان داد تنها داشتن دارایی بیشتر، اهمیت ندارد؛ بلکه هر شرکت‌کننده‌ای که در فضای مسابقه، عملکرد مناسبی داشته‌باشد نیز می‌تواند یکی از تیم‌های برگزیده باشد.

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید