ما در گیم رنتر همیشه جزو طرفداران پر و پا قرص فرنچایز «جنگ ستارگان» بودهایم. بنابراین وقتی عنوان جدیدی از سری بازیاش عرضه شد، بدون هیچ تردیدی امکان اجاره بازی استار وارز جدای: فالن اوردر را برای گیم رنتریهای عزیزمان فراهم کردیم.
اما علاوه بر این، ما در ادامه معرفی بازی SWJ Fallen Order را هم برایتان فراهم کردهایم که با این اثر اکشن-ماجراجویی بیشتر آشنا شوید؛ پس با ما همراه باشید.
این بازی برای بازیکنانی که ماجرا و آدرنالین را یکجا میخواهند، بهترین گزینهی ممکن است. در SWJ همهی آنچه که طرفداران این سبک کلاسیک عاشق آن هستند را میتوان یافت.
از سر خوردن روی یک سراشیبی در حال جا خالی دادن به موانع گرفته تا بالا رفتن از طنابهای سرگردان میان راه و درگیری تن به تن با دشمنانی که منتظر رسیدنتان هستند، همه و همه «فالن اوردر» را به یکی از بایدهای نسل هشتم تبدیل کردهاند.
در نسلهای قبلی وقتی صحبت از سبک اکشن-ماجراجویی میشد، ذهن هر گیمری ناخودآگاه به سمت سری Uncharted و Tomb Raider میرفت. اما بازی استار وارز جدای: فالن اوردر امسال توانست لذت نوستالژیکِ همان بازیها را در قالب یک عنوان مدرن عرضه کرده و هواداران این نوع گیم پلی را راضی کند.
درست است که شما برای جنگیدن با دشمنان خود تا انتهای کار فقط یک شمشیر نوری به نام Lightsaber را به همراه خواهید داشت؛ اما سازندهی بازی یعنی Respawn Entertainment کاری کرده کرده که گیم پلی و مبارزات به شدت متنوع و جذاب باقی بمانند.
شاید بتوان گفت گیرایی اصلی SWJ نیز در همین مبارزات سرگرم کننده و سرشار از آدرنالین خلاصه میشود. جا خالی دادن به حملات دشمن، دفاع کردن در مقابل ضربات و بازگشت با یک حملهی سریع و کشنده در این بازی دست کمی از Dark Souls و حتی «خدای جنگ» ندارد.
شما حتی میتوانید تیرهایی که «استورمتروپر»ها شلیک میکنند را با شمشیر نوری خود جوری برگشت بزنید که مستقیما به همان کسی که شلیکاش کرده بخورد و او را از پای در آورد. البته لذت این کار وقتی که پشت شما رو به دشمن باشد چندین برابر شده و به بازیکن احساس قدرت و مهارت القا میکند.
قسمتهای ماجراجویانه بازی هم به زیبایی هر چه تمامتر از آب در آمده و هنگام بالا رفتن از موانع یا عبور از مناطق مختلف بازی، خاطرات شیرین سریهای اولیهی Assassin’s Creed برایتان تداعی خواهد شد.
شاید بتوان یکی از معدود نقاط ضعف این اثر را داستان خطی و قابل پیشبینیاش در نظر گرفت. البته شروع بازی (بیست دقیقهی اول گیم پلی و کات سینها) نوید یک قصهی مهیج را میدهد که قرار است شما را از یک کارگر ساده به یک Jedi یا مبارزِ میانکهکشانی تبدیل کند.
اما این روند سرعت لازم را نداشته و خیلی ناگهانی بازیکن را با یک شمشیر نوری و عدهی زیادی Stormtrooper تنها میگذارد.
اگر کمپانی پشت این پروژه یعنی Electronic Arts هزینهی بیشتری برای ارائهی یک سِیر روایی پیچیدهتر کرده و مانور بیشتری روی تبدیل شدن شخصیت اصلی Cal Kestis)) از کارگر پیش پا افتاده به یک جنگجو میگذاشت، بازی Star Wars Jedi: Fallen Order میتوانست حتی مدعیتر عمل کند.