gamerima
gamerima
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

نقد و بررسی بخش داستانی بازی Halo Infinite

نقد و بررسی بخش داستانی Halo Infinite

این چند سال که گذشت بازی های زیاد داستانی منتشر شدن و تعداد خیلی کمی از اونا اون بازیی شدن که می خواستیم یا حتی یک سری از بازی هم سرشار سوپرایز بودن مثل Guardians of the Galaxy که کسی انتظار زیادی نداشت اما تبدیل به یک بازی خیلی خوب شد : نقد و بررسی بازی guardians of the galaxy

بازی هایی هم بودن که کاملا مارو نا امید کردن مثل cyberpunk ولی اواخر امسال بالاخره بخش داستانی Halo Infinite منتشر شد که تا قبل از انتشارش فراز و نشیب زیادی داشت از اولین تریلر داستانی گرفته در سال ۲۰۲۰ که حواشی خیلی زیادی درست که تا پیشرفتش و تا انتشار فوق العاده بخش مولتی پلیرش: حتما ی سری به نقد و بررسی بخش مولتی پلیر بازی Halo Infinite بزنید.

اما دیگه بریم سراغ نقد و بررسی بخش داستانی Halo Infinite

نقد و بررسی و تمام عکس ها روی Xbox Series X گرفته شده

شروع داستان

اول بازی با کات سینی بازی شروع میشه که قشنگ داستان Halo Infinite رو به داستان قبل وصل می کنه و نمیشه زیاد از داستان بازی گفت چون اتفاقات زیادی در هر مرحله اتفاق می افته و نباید براتون اسپویل بشه از پیدا کردن Ai جدید مستر چیف تا مبارزه با Banished ها که اکثرا حاوی اسپویل هست فقط میشه گفت که داستان Halo Infinite به خوبی به داستان قبلی وصل شده و تمام مشکلات داستانی Halo 5 رو رفع کردن

و یک داستانی رو ارائه دادن که اصلا در گذر زمان جذابیتش رو از دست نمیده از کات سین های خوبش گرفته تا دیالوگ های خنده دار یا به یاد ماندنی Weapon و مستر چیف این دقیقا همون داستانی بود که همه طرفدارای Halo از Halo Infinite می خواستن حتی جذابیت این داستان طوری هست که اگر شما طرفدار این سری هم نباشید قطعا ازش خوشتون میاد قطعا به امتحانش می ارزه.

اما بالا تر بحث کات سین ها شده بود بیاید ی ذره اول از ضعف بازی که مخصوصا در کات سین ها دیده میشه حرف بزنیم.

مشکل برخی از انیمیشن ها از چیه؟

بالا تر گفتیم که Halo Infinite کات سین های جذابی داره اما یک اشکال خیلی خیلی بزرگی داره که اصلا و اصلا نمیشه از بازیی که بیشترین بودجه تاریخ رو داشته نادیده گرفت اینکه یک مشکل فنی دارن برخی از انیمیشن ها که شما اول فکر می کنید توی کات سین بازی به صورت سی فریم هست و خود بازی شصت فریم.

من خودمم اول همچنین فکری کردم اما با ی ذره پرس و جو و تحقیق مخصوصا ویدئو تحلیل Digital Foundry گفته میشه که برعکس تمام بازی شصت فریم است حتی کات سین ها اما مشکل به طور خلاصه اینجا هست که انیمیشن برخی اجسام با فریم های نامنظم انجام شده برای همین شما اون حس افت فریم رو میگیرید.

این موضوع خیلی مهم بود چون روی Xbox One تمام کات سین ها سی فریم بود ولی چون مرتب شده بود شما متوجه چنین چیزی نمیشید باز هم میگم این توضیح خیلی خلاصه از پرس و جو هایی بود که داشتم.

اما این مشکل باعث نمیشه که انیمت Animate کردن هر جسم در بازی رو فراموش کنیم که انیمشین خود دست مستر چیف به طوری فوق العاده هست که رسما فقط میشه گفت ۳۴۳ قصد داشته فقط پز این انیمشین ها رو بده انقدر که خوبن اما خب امان از مشکلات فنی که باعث میشه ی سری جا ها نادیده گرفته بشه چنین موضوعی

جلوه ها و جهان بازی

یکی از چیز های دیگه ای که Halo Infinite رو خاص کرده جهان باز یا همون Open World بودن بازی هست که مپی با اندازه متوسط اما با مراحل فرعی و اصلی متنوع زیاد و جلوه های فوق العاده زیباش تبدیل شده به یک مپ به یاد ماندنی و جذاب.

توی همین مپ با گذرندن هر مرحله شما یک سری آیتم های سیکرت هستن که یک سری هم سیکرت نیست از Collectible تا آپگرد پوینت برای آپگرید کردن مستر چیف که همین باعث ایجاد یک Skill tree خوب برای بازی Halo Infinite شده حالا بحث آپگرد شد بریم سراغ گیم پلی و آیتم های داخل Halo Infinite.

گیم پلی

همون طور که گفتیم Halo Infinite شامل یک Skill tree هست که شما می تونید تمام آیتم هایی که دستتون هست رو به همراه شیلدتون آپگرد کنید حالا اون آیتما چی هستن.

از Grappling Hook تا Shield Barrier و Scanner و یک آیتم دیگه که شما رو به سمتی که می خواید بوست می کنه هر کدوم از این آیتم ها بازی رو برای شما به سبک های مختلف میاره مثلی با Grappling Hook مثل اسپایدر من از اینور به اونور برید با Shield Barrier کاور بگیرید و با Scanner جای دشمنا رو پیدا کنید مخصوصا دشمنای نامرئی

اکثر مراحل باس های جذاب خودش رو داره که سختی خودش رو هم داره اما متاسفانه این باس ها طوری نیست که باب میل همه باشه و کاملا سلیقه ای هستن اما به نظر من ی ایده جدید جذاب هست که به بازیی مثل Halo Infinite اضافه شده

تنوع سلاح هم چون همون سلاح های مولتی پلیر هست خیلی بالا هست و هر سلاح تیر مخصوص خودش رو داره و تقریبا هر یک چک پوینت پایگاه های تیر برای هر نوع تیری هست که این هم چیز جالبی بود که به بازی اضافه شده بود

وقتی به خود گیم پلی میرسیم برای بازی های شوتر چیز های خیلی زیادی هست که بازی شوتر رو بی نقص کنه اگرم دقت کرده باشید تا الان تنها بازی های شوتر موفق نسل هشت Overwatch و Doom Eternal بوده چون بازی شوتر باید توی خیلی معیار های مختلفی بی نقص باشه تا اون حس عالی شوتر خوب رو بده

از رون بودن بازی گرفته که همش وسط بازی لگ و افت فریم نداشته باشه تا بالانس بودن بازی تا فان بودن بازی و ریز آپشن هایی مه باید در اختیار پلیر باشه مثل FOV که خوشبختانه Halo Infinite توانسته این معیار ها رو به طرز خوبه ارائه بده  برای همین هست که مولتی پلیر Halo Infinite یک مولتی پلیر فوق العاده هست.

کلام آخر

کل مجموعه Halo Infinite یک بازی ۹ از ۱۰ هست چون مولتی پلیر ۹٫۵ و داستان ۸٫۵ که نسبت به بقیه شوتر ها فوق العاده هست و تقریبا یک شاهکار به حساب میاد این بازی اما بدون اشکال نیست

این بازی همون بازیی بود که می تونه همراه Forza Horizon 5 ( نقد و بررسی بازی Forza Horizon 5) یک تبلیغ بزرگ برای فروش کنسول های ماکروسافت باشه که این خیلی خوبه که موفقیت شرکتی مثل ماکروسافت رو ببنیم که بازی ها رو در اشتراکی مثل گیمپس در اختیار پلیر ها گذاشته

و همین طور به بهونه رقابت سونی و ماکروسافت این دو شرکت پیشرفت کنن و این وسط ما هستیم که سود می بریم با محصولات این شرکت ها اما اگر رقابتی توی بازار نباشه دیگه بهونه ای برای سرعت دادن به پیشرفتشون وجود نداره

اینم بود از نقد و بررسی بخش داستانی بازی Halo Infinite اگر از این نقد خوشتون اومد حتما نظراتتون رو برامون بنویسید.


تلگرام : gamerima

منبع : gamerima

gamerimaنقد و بررسی بازی هاگیم پلیاخبارhalo
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید