شیوه ای است که در آن عکس ها به صورت تصاویر متحرک ظاهر می شوند ، به اصطلاح به این کار فریم به فریم اجرا کردن می گویند که به هر عکس یک فریم گفته می شود.
همانطورکه گفتیم تمامی Animation ها از عکس هایی تشکیل شده اند که پشت سر هم با سرعت معینی به نمایش در می آیند و ما آن را به صورت فیلم مشاهده می کنیم. انیمیشن کامپیوتری هم فرایندی است که از کامپیوترها برای ساخت تصاویر متحرک دیجیتالی استفاده می کنند. این نوع از Animation ها می توانند ۲ بعدی و یا ۳ بعدی باشند.
می توان گفت Animation های ۲ بعدی هم از این روش ها پیروی می کنند اما به نوعی دیگر که گاهی وقت ها حتی ممکن است زمانبر تر از نوع ۳ بعدی خود باشد. موشن گرافیک نوعی انیمیشن ۲ بعدی است که همانطور که گفتیم می توان در آن از کاراکتری استفاده نکرد، مانند موشن گرافیک های تبلیغاتی. موشن گرافیک می تواند ۳ بعدی هم باشد و در آن از مدل های ۳ بعدی نیز استفاده نمود.
به این موضوع دقت کنید که هر نرم افزاری بسته به سیستم موتور رندرینگ و … ممکن است به سیستم قوی تری نیاز داشته باشد. مثلا در این لیست نرم افزار لومیون به سیستم قوی نیاز ندارد ولی مثلا تری دی مکس یا بلندر برای تهیه یک رندر انیمیشن ۲ دقیقه ای ممکن است ۴ روز سیستم شما را مشغول کنند! سخت افزار مورد نیاز سیستم یک انیماتور:
انیمیشن دو بعدی:
هر پردازنده Intel Core i5 مدرن یا پردازنده Ryzen 5 (Intel 8th gen / Ryzen 3rd gen به بعد).
انیمیشن سه بعدی
اینتل Core i7 / Core i9-XXXXH. 6-8 هسته خوب هستند اما هسته های چهار هسته ای نیز مشکلی ندارند.
در مورد AMD ، هر یک از جدیدترین پردازنده های Ryzen با "H" روی آن. مثال: AMD Ryzen 7/9 XXXXH
انیمیشن دو بعدی
هر GPU کارت های مجتمع مانند سری Intel HD / AMD Vega X خوب هستند.
انیمیشن سه بعدی
بگذارید به طور خلاصه ذکر کنم که من از افرادی که NVIDIA GTX / RTX را "فقط مخصوص کارت های بازی" میدانند عصبی می شوم .این پردازنده های گرافیکی GTX / RTX (به عنوان مثال: 1660Ti GTX یا 2060RTX) تقریباً برابر هستند.
امروزه کارتهای سطح بالای GTX دهم (1070GTX / 1080GTX) و سری RTX اخیر بسیار بهتر از این کارتهای "firepro / quadro" مخصوصاً برای ارائه GPU هستند (فقط در Animation ، در سایر برنامه ها کاربرد بیشتری دارند).
افراد تازه کار : حداقل 1050Ti یا معادل AMD آن (AMD Radeon RX 540/550/550/560). این کافی است تا با استفاده از ویورپورت صاف و بدون بارهای کوچک پروژه و توسعه بازی. 1660Ti هر چند بسیار توصیه می شود.
حرفه ای ها: کارت های نسل دهم کارت های NVIDIA GeForce با مقدار زیادی vRAM یا آخرین سری RTX: 1660Ti ، 1070،1080 / 2060/2070/2080.
8 گیگابایت RAM: برای کارآموزان و مبتدیان که انیمیشن شروع تازه شروع کردن 8 گیگابایت کافی است. هنگامی که پروژه های بزرگتر دارید مانند نقشه ها به پورتوفولیو ، فقط کافیست 16 گیگابایت RAM را ارتقا دهید.
16-32 گیگابایت: کارهای سنگین تر حداقل به 16 گیگابایت نیاز دارند.
رندر: بسیار وابسته به RAM است.
هارد Solid State Drives برای همه. PCIe NVMe بهترین است اما SSD های SATA III نیز مشکلی ندارند.
از HDD خودداری کنید و SSD را انتخاب کنید ، در نهایت زمان کمتری را برای یک پروژه صرف خواهید کرد زیرا بارگیری برنامه ها / خواندن / نوشتن پرونده ها در چند ثانیه تقسیم می شود و ثانیه ها می توانند به ساعتها اضافه کنند!
مدل های انیمیشن کوچک: SSD 256 گیگابایتی مشکلی ندارد.
جوانب مثبت: 1 ترابایت HDD + 256 گیگابایت SSD یا دیسک SSD کامل منفجر شده با حداقل 512-1 ترابایت.
نمایش دادن
وضوح: 1080p برای انیمیشن زیاد است. از نمایشگرهای 4k خودداری کنید ، گران هستند و می توانند برخی از نرم افزارها را با مشکل مواجه کنند.
اندازه: هرچه بزرگتر ، بدیهی است که فریم هایی با جزئیات بیشتر مشاهده خواهید کرد از لپ تاپ های 13 اینچی خودداری کنید ، مگر اینکه به قابلیت حمل و نقل نیاز داشته باشید.
آنقدری بودجه تهیه کنید که بتوانید یک سیپییو و کارت گرافیک درستوحسابی بخرید؛ حواستان باشد که کارت گرافیک کمی مهمتر است پس به آن بیشتر توجه کنید. حتماً یک کارت گرافیک از برند انویدیا بگیرید که بتوانید حداکثر استفاده ممکن را از رندرینگ جیپییو ببرید. اگر بودجه محدودی دارید یک رم (RAM) دو کاناله بگیرید اما نیازی به چندین رم (RAM) ندارید (8 تا 16 گیگ باید کافی باشد). روی یک اساسدی (SSD) هم سرمایهگذاری کنید.
در نهایت، چگونه بهترین سیستم را برای اجرای نرم افزار های انیمیشن انتخاب کنیم؟ کافیست که با کارشناسان ما در قرمز استوک در تماس باشید تا بهترین هارا به شما معرفی نمایند و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.