ویرگول
ورودثبت نام
قیامت
قیامت
خواندن ۷ دقیقه·۸ ماه پیش

زندگینامه ماورای طبیعی من:

 استاد علی اکبر خانجانی ،زندگینامه ماورای طبیعی من
استاد علی اکبر خانجانی ،زندگینامه ماورای طبیعی من


مقدمه:

این کتاب پردغدغه ترین اثری است که نگاشته ام. دغدغه این امر که مبادا از روی خودبینی و عجب و خودستائی باشد. ولی بهر حال با هزار ترس و لرز عرفانی به نگارش آمده است تا در عصر الحاد و انکار حقایق ماورای طبیعی، بیانگر و سند موثقی باشد بر این حقیقت که در هزاره سوم و در عصر غوغای کفر و انکار نیز می توان دستی در عالم غیب داشت و حکمت ازلی را دریافت و هنوز مدرن بود و اهل علم.

و اینکه سندی بر حقانیت مکاشفات عرفانی قدما و معجزات و کرامات انبیاء و اولیای خدا در قرون و اعصار پیشین باشد. و اینکه در آخرالزمان نیز می توان اهل علوم لدنّی و اسرار غیبی بود. و اینکه عرفان اسلامی یک خرافه ادبی و یا شاهکار هنری نیست بلکه یک واقعیت همه جائی است.

....

عنوان کتاب : زندگینامه ماورای طبیعی من (نظری بر اسفار سبعۀ زندگانیم)

My metaphysical autobiography

مؤلف : استاد علی اکبر خانجانی

تاریخ تألیف :1386و

1393

تعداد صفحه:128

فهرست مطالب

مقدّمه

1- دورۀ قبل از تولّد من – اجداد من

2- به دنیا آمدنم- کودکی من- آغاز سیر خود در خود

3- اولین شفاعت من

4- آغاز مدرسه

5- آغاز انقلابیگری من- آغاز سیر در خلق با خود

6- هجرت به آمریکا

7- بازگشت به ایران – 1360

8- وقایع آلمان

9- من و آلمانیها

10- سرآغاز طبابت من

11- انقلابی در دازگاره

12- میعاد من در دازگاره – آغاز سیر در حق

13- حشر با انبیاء و اولیاء

14- چلّۀ گرسنگی

15- برخی دگر از مکاشفات

16- پایان دازگاره و آغاز هجرت به مشهد – هجرت از حق بسوی خلق

17- آغاز بیماری من

18- مکاشفات روحانی من در یک روستا

19- طبیعتِ من

20- غوّاصی من در طبیعت و مادون و ماورای آن

21- رسالت عرفانی من

22- من و مردم

23- من و خودم

24- من و خدای من

25- شناخت محبت بعنوان اساس شناخت خدا

26- کودکی و خدا

27- صورتها و سیرتها

28- چگونه از خود پاک شدم؟

29- باز هم دازگاره

30- چگونه شیطان را شناختم

31- قیامتی دگر

32- راز ارادت

33- خدای من چگونه است؟

34- مؤمن کیست؟

35- درباره طالبان حقیقت

36- آغاز ارتباط اینترنتی من

37- کشف انسان

38- طبیعت تنهائی

39- من و پول

40- من ونژاد

41- من و بشریت

42- خوابهای بیداری من

43- گذرگاههای انسانی من

بخش دوم

44- پایان سیر من در رجعت از حق در خلق

45- عصر بیان و عرفان امام

46- خلق جدید در آفاق و انفس

47- من و آدمهای زندگیم

48- سیر از خلق بسوی عرش قلب (ظهور حق از انسان)

**

برشهایی از این کتاب :

پنج سالم بود و ماه رمضان و شبهای قدر بود و من در انتظار سحری بودم و زیر کرسی غلت می زدم که خوابی دیدم. دیدم که بهمراه همه اعضای خانه مان برای افطاری به خانه خدا دعوت شده بودیم و به خانه اش رفتیم. خدا که مردی کامل و قد بلند با سری تاس بود و پیرهن سفید آستین کوتاهی بر تن داشت با یک سینی چای به پذیرائی ما آمد. مادر بزرگم به بهانه زخم معده چای را برنداشت.

مادر و خواهرم که آدمهای بسیار خجالتی و تعارفی بودند نیز از برداشتن چای ابا کردند. ولی من چای را برداشتم و نوشیدم. هیچ قندی بهمراه آن نبود و در واقع مثل شراب یا شربتی بود. این چای از تریاک هم تلخ تر بود و از فرط تلخی از خواب پریدم. این تلخی را در تمام عمرم در زیر زبانم احساس می کنم.

با حالتی پریشان از خواب پریدم و دیدم که مادر و مادر بزرگم برای سحری بیدار شده اند. بوی کوکوی سبزی تمام خانه را برداشته بود. مادر بزرگم فهمید که خوابی دیده ام. ماجرای خواب را تعریف کردم و مادر بزرگم تا ساعتها گریه کرد. و من علت گریه اش را پرسیدم بمن نمی گفت تا اینکه روزی بمن گفت که آنچه که خدا به تو داده و نوشیده ای «جام بلا» بوده است.

من همان موقع معنای جام بلا را می دانستم زیرا شنیده بودم که خداوند به همه امامان و اولیای خود جام بلا می نوشاند. ولی من نفهمیدم که چرا به من این جام را نوشانیده است. فهم این واقعه برای من سالها بطول انجامید. با نوشیدن این جام برای تمام عمر خواب از سرم پرید و من هرگز شبها خوابم نمی برد تا به امروز و امشب.

***

اصرار و تلاش و وسواس من در نگارش زندگینامه ام

نیز یک حکم عرفانی و علیرغم اراده شخصی من بوده است

تا ظرف و شأن تألیف و آثار و نزول اذکار و معارف حق پدید آید

و این معارف که همه از اوست در هوا معلّق و سرگردان نباشد

و در اندیشه خوانندگان دارای ظرف تعین و تحقق بشری باشد

و تا حد امکان از سوء تفاهم مبرا گردد....

بدون دانستن حداقل کلیات سرگذشت زندگانی یک نویسنده

هرگز نمی توان فهم درستی از آثار و معارفش حاصل کرد

و امکان تفسیر به رأی و گمراهی بسیار زیاد است....

این زندگینامه نسخه پیروی و تقلید در سیر و سلوک نیست ابداً!

بلکه فقط و فقط جهت فهم دقیقتر معارف است و لاغیر!

از کتاب "زندگینامه ماوراء طبیعی من"
اثر استاد علی اکبر خانجانی صفحه 126

**

درباره طالبان حقیقت !

یکی دیگر که به سن پدرم بود و عمری در خلافکاری استاد شده بود و اینک غرق در خماری اعتیاد بود و دو تا زن هم داشت به نزدم آمد و گفت : بمن چیزی بنما تا به تو ایمان آورم و مرید تو شوم .

گفتم : اگر چیزی ورای عقل به تو بنمایم آنوقت مرا جادوگر میخوانی و متهم به کفر می کنی .

گفت : بخدا چنین نیست . گفتم فعلاً برو یک وقت دیگر بیا .

پوزخندی زد و رفت و یک هفته بعد سراسیمه آمد و گفت : من از آن روزی که از نزد تو رفتم تا کنون بکلّی مواد را از یاد بردم و مطلقاً خماری هم نداشتم و بلکه یک مستی برتر از هر نشئگی داشتم و بهمین دلیل اصلاً تریاک را فراموش

کردم .

این چه سری است .

گفتم : الوعده وفا ! گفت : حال باید چه کنم ؟ گفتم : از امروز دو کار مکن : یکی اقامۀصلواة مکن (زیرا مردی متشّرع بود) و دیگر اینکه بساط تریاک کشی در خانھ ات برای کسی فراهم مکن .

گفت : یعنی دست از مسلمانی بکشم ؟ نمی توانم .

ولی امر دومت را اجرا می کنم .

گفتم : نمی توانی . و رفت .

هفتۀ بعد بحالت خماری از در وارد شد و گفت : هرچه می کشم اصلاً خماری ام برطرف نمی شود چه کنم ؟ گفتم : برو ! گفت : چرا ؟

گفتم : تو می خواهی با نماز خواندنت فسق خود را تبرئه کنی و به خدا رشوه بدھی .

برو ! رفت و عداوت پیشه کرد و تهمت ها زد که فلانی کافر است و و ... .

برگرفته از کتاب زندگینامه ماورای طبیعی من اثر استاد علی اکبر خانجانی

(خواب های بیداری من)

من با روح و دل و جان انسانها دوستی و زندگی کرده ام و آنگاه تمامیّت وجودشان را یافته و به ایشان معرفی و تحویلشان داده ام و رفته اند .

این بدلیل شب زنده داری من با آدمها بوده است .

روزها آدمها فقط با شکم و زیرشکم یکدیگر سر و کار دارند .

برگرفته از کتاب زندگینامه ماورای طبیعی من اثر استاد علی اکبر خانجانی

(چگونه شیطان را شناختم!)

عکس این واقعه کفر و خطا و راه ابلیس است . ولی مردان خدا همین را هم نمی خواهند و سینۀ خود را جز برای خدا نمی خواهند و خانۀ او .

ولی بهرحال تا این آدم نیش این مار را نچشد بیدار نمی شود و بخود نمی آید و از جاهلیّت خارج نمی شود و این سنّت خدا در بشر است .

تاریخ بشری با این نیش آغاز می شود که با خروج آدم و حوا از بهشت غریزی توأم است.

برگرفته از کتاب زندگینامه ماورای طبیعی من ( چگونه شیطان را شناختم !)

اثر استاد علی اکبر خانجانی

دانلود رایگان یا سفارش این کتاب از سایت زیر:

www.khanjany.org


زندگی ماورازندگینامهاستاد علی اکبر خانجانیسیر و سلوک عرفانیعرفان
مجموعه آثار استاد علی اکبر خانجانی،بیش از 171جلد کتاب با موضوعات:خودشناسی،غزلیات،اشعار،عرفان، عرفان عملی، آفرینش انسان و جهان، تکامل ، نزول و عروج روح
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید