ویرگول
ورودثبت نام
بنیاد نشر آثار استاد علی اکبر خانجانی
بنیاد نشر آثار استاد علی اکبر خانجانی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

پروانه را ببین...

آه ! پروانه را ببین که بسوی آتش میپرد تا سپیده دم
آه ! پروانه را ببین که بسوی آتش میپرد تا سپیده دم


من دارم فرو میریزم

و دهانم تلخ است.


من دارم مرثیه میخوانم

و صدایم طولانی ست.


من دارم عروج میکنم

و خاموشم.


و یک دور کامل زده ام

و اینک سخت بیدار شده است آن دلبر زیبای من

و باز چشمک می زند

آه

نه

من هرگز در آغوشش نخواهم کشید

او آتش تلخ است

زخمی می زند و رهایت می سازد

آه!

زخمهایش چه تلخ است.


آه ! پروانه را ببین که بسوی آتش میپرد تا سپیده دم.

و آنگاه میسوزد.

ولی او هنوز نسوخته است به تمام و کمال

فقط بالهایش سوخته

و اینک چون کرمی

بر خاک

می غلطد

و جان می کند

او پروانه بود روزی

ماند و اینک به کرم می ماند

و خاطره بالهایش

که میتوانست او را به قلب آتش افکند

می کشدش.

چه پروانه بد شانسی !


از کتاب (غزل هستی) اثر استاد علی اکبر خانجانی،مولف 179جلد کتاب که همگی را بصورت رایگان منتشر کرده اند:

www.khanjany.org


پروانه در آتشاستاد علی اکبر خانجانیاشعار عرفانیشعر عرفانیشعر عاشقانه
مجموعه آثار استاد علی اکبر خانجانی،بیش از 178جلد کتاب با موضوعات:خودشناسی،غزلیات،اشعار،عرفان، عرفان عملی، آفرینش انسان و جهان، تکامل ، نزول و عروج روح
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید