ویرگول
ورودثبت نام
gholamhosseini.sadra
gholamhosseini.sadra
خواندن ۸ دقیقه·۵ سال پیش

باورهای بنیادین و قدرتمند بیست و دو گانه من

زندگی ما محصول باورهای ذهنی ماست، این چکیده و تمام حرف مربیان و صاحب نظران حوزه موفقیت و توسعه فردی است که از بانو "راندا برن" نویسنده و تهیه کننده فیلم تاثیرگذار "راز" آغاز گردید و همچنان با سرعت و جدیت ادامه دارد، باورهایی که در ابتدا از طریق والدین در ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه ما شکل گرفته و سپس توسط نظام آموزش و پرورش در مقاطع مختلف تحصیلی، دوستان و همسالان، رسانه ها و شبکه های اجتماعی، فرهنگ( داستان ها، روایت ها، ضرب المثل ها، آثار هنری، بازی ها، آداب و رسوم، قواعد و سنن و کتاب ها...)، گزاره ها و آموزه های مذهبی و غیره در ما نهادینه شده است و متاسفانه باید اشاره کنم عموم و اکثریت غالب آنها باورهای تضیف کننده، محدود کننده و مخرب می باشند که نتیجتا" کیفیت و "سبک زندگی" و نوع نگرش ما به "خود"، "خدا" و "جهان هستی" را مشخص می کنند.

نوع نگرش ما به زندگی تابعی است از باورهای ذهنی ما
نوع نگرش ما به زندگی تابعی است از باورهای ذهنی ما

فهم این موضوع در ابتدا شاید خوشایند و لذت بخش باشد، اما هر فردی برای یک زیست متعالی و مطلوب و همچنین برای تحقق آرزوها و رویاهای خود در ابعاد گوناگون؛ سلامتی و بهداشت جسمانی و فیزیکی، مالی(پول)، عاطفی و جنبه عشقی، روابط اجتماعی، معنوی، تفریحات و خوش گذرانی و نیز برای رسیدن به سطح مطلوبی از شوق و هیجان برای زندگی، داشتن انرژی و امید برای ادامه راه، رضایت درونی از حضور و بودن خود، شکوفایی و به فعلیت رساندن پتانسیل و استعدادهای درونی خود و ... نیاز به خلق و آفرینش "باورهای قدرتمند" و "پیش برنده" می باشد که حیات و ممات خویش را استوار و محکم چون فولاد آب دیده بنا کند.

باورهای قدرتمند همچون چرخ دندها پیش برنده هستند.
باورهای قدرتمند همچون چرخ دندها پیش برنده هستند.

در این نوشتار قصد دارم شما خواننده محترم را با باورهای بنیادینی که از تاریخ 1395/08/01 در زندگی خود خلق کردم و بر اساس آن سبک جدیدی از زندگی را برای خود رقم زدم، آشنا کنم. امید دارم با آشنایی و کاربست و کاربرد این باورها، هر روز شاهد موفقیت های بیشماری در زندگی خود در ابعاد مختلف آن باشید.


الزامات مورد نیاز برای ایجاد باورهای جدید؛

1 - ایمان و باور واقعی به باورهای جدید و پذیرش آنها و داشتن باور به تاثیرگذاری آن در شکوفایی و توسعه زندگی.

2 – اراده پولادین و محکم و تعهد عظیم درونی در کاربرد و کاربست آن در هر شرایط.

3 – بی اعتنایی به ذهن منطقی، نجواهای شیطانی و ذهن آموخته شده و به ویژه حرف های منفی و ناامید کننده دیگران.

باورهای بنیادین و قدرتمند من: مبتنی بر شناخت نوین از خداوند، جهان هستی و کائنات و خودم

1 – من باور و یقین دارم؛ خداوند خیر مطلق است. خداوند منبع عشق، نور، آگاهی و معرفت است و هر آنچه از او به من می­ رسد نیکی، نور، روشنایی، آگاهی، خیر و برکت است. در مسیر هدایت و تغییر باورهایم، هر چه از خدا می­ رسد خیر است. من هر روز منتظر و امیدوار به دریافت خیر و برکت بیشتری از طرف خداوند در زندگی­ ام هستم.

من در برابر حوداث روزگار جزع و فزع نمی کنم. هر چه از دوست رسد نیکوست.

2 – من باور و یقین دارم؛ خداوند عادل مطلق است. هیچ گونه بی عدالتی در جهان وجود ندارد. هرکس جای درستش قرار دارد و زندگی هرکس در ابعاد مختلف محصول اندیشه و باورهای ذهنی او است.

من برای داشته های دیگران حسرت و غبطه نمی خورم و بر نداشته هایشان نیز غمگین و ناراحت نیستم.

3 – من باور و یقین دارم؛ خداوند قدرت مطلق است، قدرت از آن اوست. او فرمانروا و حاکم برتر جهان هستی است. به هرکسی که از او بخواهد و درخواست کند بی حد و اندازه از جایی که گمان نمی­ کند می­ بخشد.(نگاه توحیدی).

من تنها و تنها از او می خواهم و دیگران صرفا دستی از سمت او برای کمک و هدایت من هستند.

4 – من باور و یقین دارم؛ اساس این عالم بر فراوانی و وفور نعمات الهی استوار است و بر آن بنا شده است و موجی از ثروت، سلامتی، خوشبختی، امید، حیات، سعادت، امکانات، ابزار و تجهیزات، خدمات، انسان­های درست، کارمندان خوب........ در جهان در جریان است و هیچ محدویتی در آن وجود ندارد. محدویت تنها در ذهن ماست.

من با باور قوی مشتاق دریافت پول و فراوانی در زندگیم هستم.

5 – من باور و یقین دارم؛ قوانین کیهانی(کائنات) تغییر­ناپذیر و پایدار هستند و این مایه ­ی امید و آرامش من است.

من مامور به انجام تکلیف هستم و جهان هوشمند اجر مرا خواهد داد.

6 – من باور و یقین دارم؛ خدا و جهان هستی بیشتر از من میل و اشتیاق به خوشبختی، سعادتمندی، موفقیت، سلامتی، شادی، نشاط، شور...من دارند.

من همواره باید در حرکت کنم.

7 – من باور و یقین دارم؛ خداوند و جهان هستی همواره حامی، راهنما، هدایت­گر، حافظ، مراقب و نگهبان من در تمام امور هست و به من در راه رسیدن به اهداف و خواسته­ هایم کمک می­ کند و همواره راه هدایت را بر من می­ گشاید.

من به خودم اجازه می ­دهم تا جریان هستی مرا به سمت خوشبختی هدایت بکند.

8- من باور و یقین دارم؛ همه چیز از ذهن من آغاز می­ شود و همه چیز ذهن است و تمام اتفاقات و شرایط زندگی من در دست من است و هیچ چیز بدون اجازه من به ذهن من وارد نمی­ شود. ذهن من طراح، خالق و آفریننده زندگی و سرنوشت خودم می­ باشد.

من ارباب و حاکم بر سرنوشت خود هستم. من خلاق هستم.

9 - من باور و یقین دارم؛ که خداوند از طریق قلبم با من سخن می­ گوید. او همواره به من الهام می­ کند.

من به ندای درون خود گوش جان می سپارم. ا. جلوتر از من منطقی می باشد.

10 – من باور و یقین دارم؛ خود خود خود واقعی من برازنده، سزاوار، لایق و شایسته­ ی زندگی فوق­ العاده­ و سطح مطلوبی از سلامتی، ثروت، شادمانی، عشق، خوشبختی ، موفقیت، شکوه و آرامش می باشد.

من (خود واقعی) مستحق بهترین زندگی هستم.

من (خود واقعی) اشرف مخلوقات هستم.

من (خود واقعی) خلیفه الله هستم.

11 – من باور و یقین دارم؛ در مسیر موفقیت و توسعه شخصی من، چالش، مسئله، مشکل، تنگناها....وجود دارند اما من قوی تر و محکم­ تر از همه­ ی آنها هستم و در آن مسیر هرگز تسلیم نخواهم شد.

من بسیار بزرگتر از مشکلات روزمره زندگی هستم.

12 – من باور و یقین دارم؛ خداوند به عنوان یک سیستم هوشمند و بر اساس قوانین و اصول کاملا مشخص و پایدار، جهان هستی و کل کائنات را خلق، مدیریت و راهبری می­ کند.

13 – من باور و یقین دارم؛ خداوند وقتی جدییت و پشتکار فردی را برای رسیدن به خواسته­ هایش ببیند و مصصم در رسیدن به اهدافش باشد و باورهای قدرتمند در خود ایجاد کند، هدایتش را آشکارا ارزانی او می­ کند. این شیوه خداوند و سیستم بی‌نقص او برای گسترش جهان از طریق آدمهاست.

اگر متعهد باشید همیشه راهی وجود دارد.

14 – من باور و یقین دارم؛ من از توانمندی­های نامحدود و فراوانی برخوردارم و می­توانم در سایه تلاش، پشتکار و توکل و توجه به خداوند تبارک و تعالی به اهداف خودم برسم.

من منحصر به فرد و بی نهایت هستم.

15 – من باور و یقین دارم؛ به هر چیزی به شکل مداوم و مستمر فکر کنم و بیندیشم(تمرکز و توجه داشته باشیم) همان می­شوم. این بزرکترین کشف تاریخ بشریت است...

16 – من باور و یقین دارم؛ اساس جهان و هستی بر تغییر، توسعه و گسترش بنا نهاده شده است. خداوند لبریز از خلاقیت و ابتکار فراوان و پایان ناپذیر است.

من خلاق و دارای ذهنیت پویا و فعال هستم و با تغییرات همراه و همسو می شوم.

17 – من باور و یقین دارم؛ برای جنبه­ هایی از زندگیم که نمی­ توانم در آن تغییراتی ایجاد کنم هرگز وقت و زمان خودم را سپری نمی­ کنم.

18 – من باور و یقین دارم؛ تمام اتفاقات زندگی من بدون استثناء، نتیجه باورها و فرکانس‌های خودم است و نه هیچ عاملی بیرون از من . زندگی من با فرکانس­ هایم در لحظه حال ساخته می­ شود و نه تجربیات و اتفاقات گذشته­ ی من.

من گذشته­ ی خودم را رها کردم، دنبال مقصر نیستم. مسئولیت توسعه و بهبود زندگی­ ام و تحقق رویاهایم را پذیرفته­ ام و متعهد به تحقق آن هستم. آینده­ ی من لزوما شبیه گذشته نیست..

این بیت از شعر مولانا، تمام این ساز و کار را به سادگی توضیح می‌دهد:

این جهان کوه است و فعل ما ندا سوی ما آید نداها را صدا

نکته:

1 - مهم این نیست که چه چیزی می­خواهی، مهم این است که چه فرکانس­ هایی را به جهان هستسی می­ فرستی.

2 - مهم نیست چقدر زور باوز و تلاش جسمی به خرج می‌دهی‌، مهم این است که چقدر تلاش ذهنی برای کنترل ذهنت به خرج می‌دهی. جهان به فرکانس شما پاداش می‌دهد و نه به زور فیزیکی شما.

19 – من باور و یقین دارم؛ با تدوین برنامه رشد و توسعه شخصی خودم و با متعهد شدن به انجام آن در هر شرایطی و مداومت و استمرار در عمل و اقدام، به نظم ذهنی و عملی فوق­ العاده­ قدرتمندی دست خواهم یافت و این برنامه مرا متمایز و متفاوت نموده و باعث خواهد شد که استعداد و پتانسیل نهفته در درون من شکوفا گردد.

همیشه به یاد داشته باشم، شخصی که می­خواهم به آن تبدیل شوم و شخصیتی که می­خواهم داشته باشم بسیار مهم­تر از کاری است که در حال انجام آن هستم..

20 – من باور و یقین دارم؛ در مسیر توسعه و موفقیت خودم به حرف­های دیگران توجهی نخواهم کرد و بر اساس باورهای آنان عمل نخواهم کرد بلکه به ندای درونی خودم و الهاماتی که از طرف خدا به من می­ شود گوش خواهم داد و بر روی آنها متمرکز خواهم شد.

21 – من باور و یقین دارم؛ هر چیزی قبل از اینکه در دنیای مادی و بیرونی متجلی بشود، ابتدا می­ بایست آن را در ذهن خودم خلق و تصویرسازی بکنم و سپس در بیرون آن را عینیت ببخشم.

خلق ذهنی و سپس خلق عینی

22 – من باور و یقین دارم جوهره و ماهیت اصلی تک تک سلول­های بدن من از عشق است.من به منبع عشق(خداوند عالم) متصل هستم و وجود من سرشار از عشق الهی است.

عزیز و سعادتمند باشید.

من بهروز غلامحسینی هستم؛ کارشناس ارشد علوم تربیتی، کوچ، مدرس و نویسنده در حوزه عزت نفس(خود ارزشمندی و خودباوری)

کانال های ارتباطی با من:

شماره همراه:09124591763

کانال تلگرام:bgholamhoseini@

آدرس ایمیل: gholamhosseini.sadra@yahoo.com



باورهای ذهنیباورهای قدرتمندباورهای مخربخودواقعی
من بهروز غلامحسینی، کارشناس ارشد علوم تربیتی، مربی توانمندسازی و توسعه انسان ها و عاشق خدمتگزاری به آنها هستم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید