ویرگول
ورودثبت نام
gholamhosseini.sadra
gholamhosseini.sadra
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

خود حداکثری ـ محیط حداقلی؛ عظمت در درون توست...

به نام حضرت دوست.

حضرت حضور...
حضرت حضور...

پروردگار من، رب و خالق من، سپاسگزارم از تو بابت آفرینش من، و از اینکه می توانم بنویسم، سخن بگویم و یاد بگیریم که به باور من توانایی یادگیری ارزشمندترین فضیلت انسانی به شمار می رود.

سلام به خدایی که حضور دارد.

بر قلب و جان من آگاه است. آگاهی چقدر زیباست و آگاه بودن به خود بسی زیباتر.

آگاهی به حضور خود، دانایی به وجود خود.

محیط پیرامون ما و مدیریت آن در قدرت و توانایی ما نیست. و یا به عبارتی کنترل ما بر آن بسیار ناچیز است و سخت.

و همچنین عظمت و شکوه هم در محیط انسان نیست؛ خانه، ماشین، تجهیزات و امکانات و ... نقش حداقلی در توسعه و کمال انسانی دارند.

باور من اینگونه است؛ محیط حداقلی، خود حداکثری.. و این خود حداکثری حاصل نمی شود مگر به آگاهی و هوشیاری به خود، حضور در خود، مدیریت و کنترل آنات و لحظات خود. چه بسیار دیده ام آنانی که در پی آن و این اند. سرگردان محیط و دل در آن.....

هر چه هست در خود است. خودِ خودِ خودِ واقعی.. عظمت در آن است و تو صاحب این فَر و شکوه هستی.

اگر به خود آگاه نباشی و در خود نباشی چه بسا محیط حداکثری تو را به تباهی و خفت رهنمون کند، باتلاقی بس کِشنده و کُشنده...

باتلاق خود نباش...
باتلاق خود نباش...




من بهروز غلامحسینی، کارشناس ارشد علوم تربیتی، مربی توانمندسازی و توسعه انسان ها و عاشق خدمتگزاری به آنها هستم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید