ویرگول
ورودثبت نام
gholamhosseini.sadra
gholamhosseini.sadra
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

من خوبم، تو هم خوبی

اساس زندگی رضایت بخش این جمله ی طلایی می باشد" من خوبم و تو هم خوبی"

چرا ما به آنچه هستیم خرسند و خوشحال نیستیم؟

البته این حرف من هیچ تضادی با رشد و توسعه فردی ندارد.

من خوبم به چه معناست؟

تو عالی هستی...
تو عالی هستی...

یعنی من از آنچه هستم و دارم خوشحالم و احساس شرم و خجالت ندارم.

  • ماشین من اینه؛ در این محل و در خانه ی 70 متری زندگی می کنم، میزان درآمد ماهیانه من هم xتومان است.
  • این تحصیلات منه، اینم سن منه و این هم شغلی هست که در آن مشغول فعالیت هستم.
  • این ظاهر منه، شکل بینی، لب، ابرو، صورت، قد، وزن و..... اینها مال منه و از داشتن آنها خجالت نمی کشم.
  • این هم همسر منه، این هم بچه ی منه....
  • این هم باورها، جهان بینی، عقاید، نگاه من به زندگی و ......هستند.
  • این پدر منه، مادر منه، عمو؛ خاله، عمه و ....... و از این که اینگونه هستند و می اندیشند احساس ضعف و شرمندگی نمی کنم..

چرا باید از داشتن آنها احساس بدی داشته باشم؟

چرا دائماً باید داشته های خودم رو با دیگران مقایسه کنم؟

چرا از بودن در کنار آنها احساس شرم و کوچکی می کنم؟

چرا دوست دارم مرا دکتر صدا کنند؟ بسیار شنیده و دیده ایم که فردی لیسانس دارد و بسیار دوست دارد که او را دکتر خطاب بکنند.

چرا از مطرح کردن عنوان شغلی خودم ناراضی هستم؟ و هزاران چرای دیگر..

روانشناسان اعتقاد دارند احساس بد بودن، شرم و ااحساس گناه کردن در کودک انسانی از 14 تا 36 ماهگی شکل می گیرد بنا به دلایلی که موضوع بحث این نوشتار نیست.

حال شاید این پرسش مطرح شود که اگر این احساس بد بودن در کودکی در من شکل گرفته است، حال تدبیر چیست؟

تجویز راهبردی:

به داشته هایت به صورت عمیق فکر کن. در یک بند انگشت تو 4 میلیارد سلول در حال جنب و جوش هستند و میلیاردها خیر و برکت دیگری که داری و غافل از آنی.

و این را بسیار با تفکر و با آگاهی تکرار کن "من خوبم و تو هم خوبی."

لطفاً برایم از خوبی هایتان بنویسید....

من بهروز غلامحسینی، کارشناس ارشد علوم تربیتی، مربی توانمندسازی و توسعه انسان ها و عاشق خدمتگزاری به آنها هستم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید