این مقاله به بررسی اشتباهات رایج برنامه نویسی پرداخته است.برنامه نویسی کار یک شبه نیست. نمی توان یک شبه راه صد ساله را رفت و انتظار داشت بدون تلاش به شغلی مانند برنامه نویسی برسید.
اکنون که برنامه نویسی را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده اید ، بهتر است ابتدا برخی از اشتباهات رایج برنامه نویسی در بدانید تا گرفتار این اشتباهات نشوید.
هشدار: مقداردهی اولیه بدون نشانگر ، از نشانگر عدد صحیح می سازد
این هشدار به ما می گوید که ما از یک اشاره گر در زمینه ای استفاده کرده ایم که انتظار می رود یک عدد صحیح باشد. این در C مجاز است و کامپایلر می داند که برای ترجمه کد چه باید بکند ، اما اگر می خواهید این عملیات را با استفاده از بازیگران "تأیید" کنید ، به آن اطلاع داده می شود. کد زیر نمونه ای را نشان می دهد که این هشدار را تولید می کند.
در خط اول ، یک اشاره گر حرف (از آنجا که یک رشته نقل قول شده در زیر به عنوان آدرس حافظه ذخیره می شود ، که همان نامه اول است) به یک حرف اختصاص داده می شود. اگرچه c به عنوان یک حرف تعریف می شود ، کامپایلر آن را به عنوان یک عدد صحیح ، که قانونی است ، در نظر می گیرد. رشته متن "\ n" به عنوان اشاره گر گرفته می شود ، بنابراین پیام هشدار مشتق می شود. یک اشاره گر به متغیری اختصاص داده می شود که اشاره گر نیست و می تواند به عنوان یک عدد صحیح در نظر گرفته شود ، و همچنین از بازیگران استفاده نمی شود.
اشتباهات رایج برنامه نویسی عبارتند از:
تقسیم بر صفر که در محاسبات ریاضی یافت می شود ، آن تقسیم است که تقسیم کننده آن برابر صفر است.
چرخه بی نهایت هنگام انجام حلقه ای که شرط خروج آن هرگز برآورده نشده است
فراتر رفتن از اندازه یک آرایه هنگامی که مقدار give می دهد
عملگر مقایسه را با عملگر تخصیص اشتباه بگیرید.
در برنامه هایی که تعریف آنها مورد نیاز است ، از یک متغیر اعلام نشده استفاده کنید
متغیر غیر اولیه ای که در محاسبات استفاده می شود ، مقدار متغیر مذکور ناشناخته است یا حاوی زباله است.
فراخوانی توابع که وجود ندارند یا ارسال پارامترهای نادرست.