ویرگول
ورودثبت نام
golbaharbeauty
golbaharbeauty
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

معرفی و بررسی چند شبکه‌ تبلیغاتی یا Ad networks

سلام

امروز میخوام ۵ شبکه تبلیغاتی رو معرفی کنم و تجربه شخصی خودم رو با شما به اشتراک بزارم.

1- یکتا نت:

خب فرآیند ثبت نام بسیار واضح و آسان بود و به راحتی ثبت نام کردم و به محض ثبت نام وارد پنل کاربری شدم و به چند سوال ساده جواب دادم. اولین چیزی که نظرم و جلب کرد صفحه ای بود که نشان میداد "شما هیچ کمپینی ندارید :( " زمانیکه گزینه ایجاد کمپین و که زدم 5 روش کمپین به شرح زیر معرفی کرد.

  • تبلیغات همسان
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات پوش نوتیفیکیشن ها
  • تبلیغات محصول
  • تبلیغات اقدامی
  • تبلیغات ویدئو

تمامی تبلیغاتی که گفتم هر کدام چند نوع دارند به طور مثال تبلیغات بنری به عادی، ریتارگتینگ و هدفمند هستند که برای هر یک توضیحات خاص خودشون را دارند.

یک نکته ای که بود حداقل نرخ هر کلیک 400 تا 10.000 تومان است.

نکته دیگر که خیلی نظرم به خودش جلب کرد این بود که کار کردن باهاش خیلی راحت بود و حتی اگر نیاز به توضیحات بیشتری داشته باشید در قسمت راهنما و پشتیبانی که در نوار سمت راست صفحه است میتوانید مراجعه کنید.

تقریبا بین انتخاب کمپین ها بودم که از طرف یکتانت تماس گرفتن " که شما در وب سایت ما ثبت نام کرده اید و اگر از تبلیغات و انواع آن آگاهی کافی ندارید مشاوره کوتاهی در این خصوص انجام دهیم"

سرعت پیگیری و اهمیت دادنشون به مخاطب برام خیلی جالب و ارزشمند بود.

2- مدیا اد:

اولین چیزی که در صفحه مدیا اد نمایان شد پوش نوتیفیکیشنی بود که در سمت چپ صفحه برای عضویت در وب پوش نمایان شد که خب نظر من را به خودش جلب نکرد.

فرآیند ساخت اکانت هم بسیار راحت و آسان بود و بدون مشکلی وارد پنل کاربری شدم.

تنها تفاوتش با یکتا نت حداقل هزینه نرخ هر کلیک 200 تومان و بودجه روزانه آن حداقل 300.000 تومان است.

در مابقی موارد همانند یکتا نت می باشد. و حتی ویدئوهای آموزشی مربوط به ساخت کمپین در قسمت راهنمای پنل مدیااد میباشد.

3- صبا ویژن:


خب فرآیند ثبت نام در صبا ویژن هم راحت و بدون هیچ مشکلی انجام شد.

زمانیکه وارد پنل کاربری شدم در قسمت پیشخوان، پخش، کلیک، نرخ کلیک و هزینه کل مصرفی با رنگهای متفاوت خودنمایی میکردند. صبا ویژن از جمله " افزودن کمپین " استفاده کرده بود که خب به نظر من کلمه افزودن یک مقدار ایهام دارد. بهتر بود که از" ایجاد یا ساخت کمپین " استفاده می کرد.

نکته ای که خیلی حائز اهمیت بود این بود که راهنمای کمپین یا ویدئوی برای ساخت انواع کمپین نداشت و فقط از طریق چت آنلاین میتونستم در ارتباط باشم و خب این خودش یک نمره منفی هست برای کسانی مثل من که تجربه اولم برای ساخت کمپین هست حتما نیاز به راهنما و ویدئوی آموزشی است.

4- طاووس:

فرآیند ثبت نام طاووس هم همانند شرکت های قبلی به راحتی و بدون مشکلی انجام شد. زمانی که وارد پنل کاربری شدم در نوار بالا صفحه دو گزینه تبلیغ کنندگان و نمایش دهندگان بود. که خب من برای تبلیغ وب سایت خودم وارد تبلیغ کنندگان شدم.

نکته ای که برام جالب بود به محض ورود به پنل به جای استفاده از چت آنلاین از گزینه " تماس با ما " استفاده کرده بود که کارو برام خیلی راحتر کرده بود.

وقتی وارد تب تبلیغ کنندگان شدم گزینه " کمپین خود را بسازید " نمایان شد و صفحه جدیدی برام باز شد که نواری در سمت راست صفحه بود که با کمک اون میتونستی درج کمپین رو باز کنی شروع به ساخت کمپین کنی.

حداقل هزینه هر کلیک 450 تومان و حداقل هزینه هر بازدید 35 تومان بود.

تجربه شخصی من از کار با شرکت تبلیغاتی طاووس این بود که کار کردن باهاش یک مقدار پیچیده است و به راحتی یکتانت نبود.

5- سنجاق:

فرآیند ثبت نام همانند موارد قبل به راحتی انجام شد. پس از ورود به پنل کاربری همه چیز مرتب و هدفمند در سایت قرار داده شده بود.

برای ایجاد کمپین حداقل بودجه کل باید 100.000 تومان باشد. و هزینه پایه هر کلیک نسبت به نوع کمپین انتخابی متفاوت است. به نظرم سایت ساده و روانی بود که آدم از کار کردن با آن لذت میبرد.


نوشته های بالا برای تمرین کلاس دوره بازاریابی دیجیتال ( IMI35 ) جناب آقای عادل طالبی در سازمان مدیریت صنعتی می‌باشد





بازاریابی دیجیتالتجربه شخصیپنل کاربری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید