ویرگول
ورودثبت نام
گزارش یک اتفاق
گزارش یک اتفاق
خواندن ۴ دقیقه·۶ سال پیش

گزارش یک اتفاق: مراقب آژانس های بی مسئولیت باشید

از اونجایی که ایران اجازه پرواز مستقیم از آنتالیا به تهران رو نمی دهد مجبورم که بلیط رو از آژانس های متفرقه بگیرم، البته هر سری به صورت حضوری یا با واتس اپ از آژانس خوب آروین گشت بلیط رو تهیه می کردم، اما این سری متاسفانه آروین گشت بلیط برای روز چهارشنبه نداشت.

آژانس تیام ۷۲۴

برای همین تو کانال های مختلف تلگرامی گشتم و آژانس تیام ۷۲۴ رو پیدا کردم، سایت رو چک کردم نماد الکترونیک نداشت !! اما  اعتماد کردم به این سایت و از طریق تلگرام بهشون پیام دادم. (اشتباهم از اینجا شروع شد)

واریز پول از طریق انتقال کارت به کارت

بعد از کلی صحبت به توافق رسیدم باهاشون و پول رو به مبلغ  ۲۳۷۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال برای ۲ نفر و یک نوزاد به کارتش با نام فاطمه خیرآبادی واریز کردم. بعد از ۱۰ دقیقه آقایی به اسم صداقت تماس گرفت و گفت قیمت ها تغییر کرده و باید نفری ۴۰ لیر اضافه واریز کنید. بهشون گفتم که پس منصرف شدم صبر می کنم فردا دوباره باهاتون تماس می گیرم و لطف کنید پول رو برام برگشت بزنید.

بعد از یک ربع پول رو برگشت زد من هم اعتمادم بهشون بیشتر شد. متاسفانه داستان اینجا تمام نشد!! و بعد از ۴۰ دقیقه تماس گرفتند و گفتند که قیمت ها پایین اومده و زودتر مبلغ رو بریزید تا براتون بگیرم این سری ۴۰ هزار تومان هم تخفیف داد !! (به دام انداختن مشتری با دادن تخفیف غیر منطقی). من هم که یک کارت بیشتر نداشتم گفتم باید تا ساعت ۱۲ صبر کنید تا بتوانم دوباره پول رو براتون واریز کنم. گفت مشکلی نیست من براتون رزرو می کنم شما ساعت ۱۲ واریز کنید.

ساعت ۱۲ خوابم برد و ۳ صبح پول رو براشون واریز کردم.

صبح که از خواب بلند شدم چند بار باهاشون تماس گرفتم اما جواب نمی داد !! بعد از یک ساعت جواب داد، گفتم که لطفا بلیط ها رو برام بفرستید که با جواب عجیبی رو به رو شدم، ایشون می گفت پول واریز نشده !! خیلی عجیب بود همانطوری که در عکس می بینید پول با موفقیت واریز شده بود و از طریق شماره پیگیری هم قابل بررسی است.

به برادرم تو ایران تماس گرفتم و گفتم بره شعبه بانک شهر و قوامین از طریق کد پیگیری بررسی کنه که پول واریز شده یا نه، بعد از ۳۰ دقیقه برادرم تماس گرفت و گفت پول واریز شده و بانک شهر حتی ثانیه واریز شدن پول رو بهم گفت.

اما آقای صداقت مکررا می گفت که امکان نداره و برای من پولی واریز نشده و شما باید پرینت مهر شده بانک رو برای من بفرستید!! تهدید کرد اگه پول رو واریز نکنید من بلیط ها رو کنسل می کنم. تو پیام دیگه ای ایشون گفت از طریق بانک های ترکیه ۱۰۰۰ لیر دیگه واریز کنید تا کنسل نکنم !! بهش گفتم من کارت ندارم پول بریزم گفت برو عابر بانک بدون کارت هم می توانی پول بریزی !! اینجا دیگه متوجه شدم ایشون می خواهند به بهانه های مختلف از ما پول بگیرند.

بلیطی  که برای ما گرفته بودند دو مسیره بود از آنتالیا به استانبول و از استانبول به تهران، به گفته خود ایشون پرواز آنتالیا به استانبول بدون پرداخت هزینه ای قابل کنسل شدن بود اما پرواز استانبول به تهران نه، بلیط پرواز تهران به استانبول رو برام فرستاده بودند که دوباره ازم پول بگیرن اما گفتند این پرواز رو کنسل کردن و می خواهند به مشتری دیگه ای بفروشند و بعد از ۳۰ دقیقه بلیط های ما رو توی کانالشون برای فروش گذاشتند!!

پلیس فتا

از طریق سر نخ هایی که داشتم شروع کردم به بدست آوردن اطلاعات بیشتر از این سایت و افراد پشت این کلاهبرداری، به لطف اینستاگرام و فیسبوک اطلاعات خیلی خوبی به دست آوردم و پلیس فتا را در جریان گذاشتم. نام ایشون امیر صداقت است که پناهنده ترکیه شده، از طریق خانم ۵۹ ساله ای به اسم فاطمه خیرآبادی از وب سایت چارتر ۷۲۴ موتور جستجوی بلیط هواپیما گرفته و با حساب ایشون پول جابه جا می کند.

حرف آخر

  • حتما حتما موقع تهیه بلیط از سایت های آنلاین، نماد الکترونیک را چک کنید.
  • به هیچ عنوان پول رو کارت به کارت نکنید از طریق درگاه پرداخت وب سایت پول رو واریز کنید.
  • بار اول و آخرم بود که از سایت و آژانس های متفرقه بلیط گرفتم.
  • تنها کاری که تو این شرایط می توانیم انجام بدیم مطلع کردن بقیه است تا این افراد نتوانند از روش ها مختلف سرمون کلاه بذارند.
  • پلیس فتا رو حتما در جریان بذارید تا سایت و حسابشون رو ببندند و نتوانند از افراد بیشتری کلاه برداری کنند.

اگر از شما هم کلاهبرداری شده توی کامنت ها بنویسید.

به زودی اطلاعات بیشتری از مراحل شکایت و نتیجه ی شکایت براتون اینجا می نویسم.

آژانسپلیس فتاامنیتبلیط هواپیماشکایت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید