ویرگول
ورودثبت نام
حامد كرمستجي
حامد كرمستجي
خواندن ۱ دقیقه·۶ سال پیش

انجام پروژه های داوطلبانه آنلاین


سلام دوستان

يه مدت پيش با يه وبسایت انجام پروژه های داوطلبانه بصورت آنلاين و از راه دور، متعلق به سازمان ملل متحد آشنا شدم. پروژه ها مرتبط با خیریه ها و سازمانهای غیر انتفاعی و غیر دولتی در اقصي نقاط جهان هستند و موضوعات مختلفی رو مثل طراحي وبسايت يه خيريه، طراحي يه اپليكيشن موبايل براي دانش آموزان، مشاوره فني، نوشتن محتواي آموزشي، نوشتن پروپزال براي يك پروژه خيريه و يا حتي ترجمه رو شامل ميشن.

خودم تا به حال تو یک پروژه داوطلبانه مشارکت داشتم و به تازگی اون رو به پایان رسوندم.

متاسفانه جاي خيريه هاي ايراني توي اين وبسايت بسيار خاليه. يه علتش ميتونه انگليسي بودن وبسايت باشه.

با خودم فكر كردم چه خوب ميشد اگه وبسايت مشابهي رو براي موسسات خيريه و غيرانتفاعي داخلي داشتيم كه از اون طريق ميتونستن نيازهاشون رو به صورت متمركز اطلاع رساني كنند و داوطلبان هم با توجه به تخصص و مهارتهاشون توي اون پروژه ها مشاركت داشته باشند يا حداقل اطلاع رساني مناسب صورت بگيره تا موسسات خيريه ايراني هم تو اين وبسايت بين المللي نیازهاشون رو اعلام کنند.

از اونجا که به نظرم موسسات خیریه ایرانی نیاز بسیاری به خدمات دواطلبانه رایگان داشته باشند، اطلاع رسانی در این خصوص و تشویق اونها به مشارکت در این سرویس، راهکار بسیار مناسبی میتونه باشه.

پيشنهاد ميكنم براي درك بهتري از موضوع يه سري به وبسايت مذكور بزنيد:

https://www.onlinevolunteering.org/en

به کارگیری شبکه افرادی که در رابطه با این موضوع میشناسیم، خیلی میتونه تو اطلاع رسانی این موضوع، موثر واقع بشه.

اینم اضافه کنم یه وبسایت داخلی به نام دونیت به منظور جذب حمایت مالی برای پروژه های خیریه داخلی داره فعالیت میکنه، اما وبسایتی که من دارم درباره اش حرف میزنم برای انجام پروژه های داوطلبانه به صورت رایگان هست.

داوطلبداوطلبانهخیریه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید