ویرگول
ورودثبت نام
habib bolourchi
habib bolourchi
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

آموزش فلاتر قدم به قدم (قسمت اول

اول از همه اینو می خوام یاد آور بشم که اگر اشتباهی داشتم خوشحال می شم که بهم بگید چون من خودم این کار رو پروژه ای یاد گرفتم و حالا دارم قدم به قدم خودم یاد می گیریم امیدوارم سورس خوبی بشه.

هدف من اینه که اگر دیدم استقبال می شه آموزش تصویری فارسی بذارم که بتونم بذارمش توی یوتیوب و از تعداد بالای مخاطب تو یوتیوب پول در بیارم. آقام جوکر تو فیلم بتمن می گه وقتی تو یک کاری خوبی مجانی انجامش نده. این جمله آخر اینه که بدونید من دیوانه وار کار می کنم اشکالامو بگید با عشق قبول می کنم و بهترش می کنم. اگرم کسی داره بهترشو می نویسه بگید من پدر خودمو در نیارم.

نصب فلاتر که زیاد سخت نیست یکم برا اندروید استودیوش اذیت می کنه که باید باهاش ور برید تا اسدیکی رو پیدا کنید که معمولا آدرس خود فلاتر تو کامپیوترتون رو بزنید حل می شه. راهشم اینه که به انگلیسی بزنید install flutter قدم به قدمشو نوشته اونجا.

فلاتر چی هست ؟ فلاتر یک cross platform هست که می تونه کد شما رو برای فرانت اند یا همون چیزی که می بینید تو اندروید یا ios یا وب اپلیکیشن طراحی کنید که کار کنه. اگر به دوستان ری اکت نیتیو بر نمی خوره باید بگم که خوبیش نسبت به ری اکت اینه که شما مستقیما به پیکسل ها دسترسی دارید ینی به اندروید یا سوییفت ترجمش نمی کنه. خوبیای دیگه هم داره که من مثلا دیدم گوگل داره براش زحمت می کشه ما تو جنرال الکتریک یه تیمی بودیم که می دیدم بنده خداها میان ازمون فیدبک هم می گیرن حالا نه زیاد ولی باحال بود احساس می کردیم که آدم حساب می کنن دولوپر رو.

تو فلاتر همه چیز به زبون دارت نوشته میشه. من از Main شروع می کنم.

شاید اول template برنامه ها ببینید که که نوشته

void main() => runApp (MyApp());

این در واقع همون:

void main(){
runApp(MyApp());
}

هست که تو یک خط نوشتنش و می گه که کد رو از ویجت فلان که این جا MyApp هست شروع کن بهش می گند لامبدا.

خوب اگر می خواید بدویند ویجت چیه من بقیشو وقت کنم می نویسم فقط این که کلا کد های فلاتر ویجت های تو در تو هست یه جورایی درختای ویجت هست که از یک شاخه می ریم به شاخه ی بعد .

من یه دانشجوی دکترا تو زمینه علوم کامپیوترم که توی یه یکی از ایالتای آمریکا درس می خونم موضوع های مورد علاقم هوش مصنوعی و علوم داده و علوم شناختی برای رباتهاست.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید