ویرگول
ورودثبت نام
habib bolourchi
habib bolourchi
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

آموزش فلاتر قسمت دوم (تفاوت stateless and stateful)

می خوام اول از همه یه چیزی رو بگم فرق من با بقیه اینه که جاهای دیگه میان کلی کش و قوس می دن بعدم همگام با شما یک مثال می زنن که بتونید یک برنامه بنویسید من این کارو نمی کنم میام قدم به قدم می گم چی هست و جریان چیه و چیکار می کنم.

من قبلا کد زدم ولی عمقی کار نکردم که بدونم واقعا چه خبره داخلش الا ن قدم به قدم خودمم با شما جلو میام.

اول توصیح بدم که ویجت چیه: ویجت یه تیکه برنامست که یک کار خاص رو انجام میده تو فلاتر ما همه چیزمون از ویجت تشکیل شده ویجت های تو در تو که می تونن تو خودشون کلی ویجت دیگه داشته باشن.

دو جور ویجت داریم که تفاوت stateless ,stateful :

برا stateteles باید بگم که ما فقط می تونی ورودی یا تغییر حالت یا همون state رو از بیرون از ویجت داشته باشی ینی داخلش چیزی رو عوض کنی نمی فهمه تغییر نمی ده.

برا statefull باید بگم که درونش می تونی عملیات داشته باشی که با setState می تونی بگی کجاها تغییر کنه.

برای پیاده سازیشونم اگر سوال داشتید یا شرتکات تمپلیتشون خواستید کامنت بدید جواب بدم.

حالا بریم سراغ پیاده سازی داخلشون :

من با material app شروع می کنم که تو قسمت بعدی می گم


stlessstfulتفاوت استیتلس و استیتفولwidgetsflutter
من یه دانشجوی دکترا تو زمینه علوم کامپیوترم که توی یه یکی از ایالتای آمریکا درس می خونم موضوع های مورد علاقم هوش مصنوعی و علوم داده و علوم شناختی برای رباتهاست.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید