ویرگول
ورودثبت نام
امیر حسین حبیبی
امیر حسین حبیبی
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

راه حل سرعت پایین کپی اطلاعات از esxi با scp

راه حل سرعت پایین کپی اطلاعات از esxi با scp
راه حل سرعت پایین کپی اطلاعات از esxi با scp


سلام دوستان عزیز من در این مطلب کوتاه قصد دارم راه حلی که تونستم استفاده کنم برای رفع مشکل سرعت پایین کپی اطلاعات از esxi با scp رو با شما در میان بگذارم.

مشکل من از اینجا شروع شد که میخواستم ایمیج سیستم عامل هامو ببرم رو سرور جدید ولی با دستور scp سرعت انتقال اطلاعات نهایت 500 کیلو بایت در ثانیه بود :| در صورتی که هر دو سرور در شرایط خوب اینترنتی بودن.

بعد از بررسی های بسیار زیاد، متوجه شدم که ظاهرا این محدودیت برای خود esxi هست که باعث نشه ترافیک زیادی از سرور اشغال بشه.

اما ترفندی که من زدم

من روی سروری که ایمیج ها بودن یک اوبونتو داشتم بهش اس اس اچ زدم و چک کردم دیدم از اون سرور با سرعت بالا میشه به فایل های اصلی دسترسی داشت پس کافی بود فقط از این سرور به عنوان یک پل استفاده کنم و در نهایت من اومدم یک proxy زدم به سرور که روی سرور مبدا بود و از اون پروکسی به سرور esxi متصل شدم و در نهایت با سرعت قابل قبولی اطلاعات رو انتقال دادم.

و اما دستور ست کردن پروکسی بر روی scp به شرح زیر می باشد:

scp -o "ProxyCommand ssh user@ip_server_proxy -p 22 -W %h:%p" -r root@esxi1:/vmfs/volumes/datastore1/Git /vmfs/volumes/new_disk/Git


امید وارم بدردتون بخوره ببخشید که خیلی خلاصه بود ولی واقعا توضیح زیادی نداشت

vmwareesxiscplinux
توسعه دهنده وب و موبایل
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید