ویرگول
ورودثبت نام
Cook Habits
Cook Habits
خواندن ۲ دقیقه·۳ ماه پیش

اردوگاه بلباسی کجاست؟

📍آدرس: ایران، خوزستان، خرمشهر

📖نقشه راه: کتاب برای زین أب

روایت زندگی شهید مدافع حرم محمد بلباسی، سمیه اسلامی، فاطمه قنبری، انتشارات شهید کاظمی

قبل از انتخاب کتاب اسم این شهید بزرگوار و عکسش را دیده بودم، دقیقا یادم نیست روز چندم سفر راهیان نور که به خرمشهر رسیدیم و قرار بود بعد از طی مسافت طولانی برای شام و استراحت در آنجا بمانیم، اردوگاه بزرگ بود و در نگاه اول نظم و ترتیب خوب آن به چشم میامد.

حالا حدود ۶ماه از آن سفر گذشته و من بعد خواندن این کتاب تمام زحماتی که این شهید بزرگوار و همکارانشان برای ایجاد و سازماندهی آن اردوگاه و سفر های راهیان نور کشیدند، حس میکنم؛

از برنامه ریزی دقیقی که حتی برای توقف در مکان های بین راهی شده بود و داستان های این شهید با افراد مختلف برای انتخاب این مکان ها و گسترش قسمت های مختلف اردوگاه.

وقتی شما مسافر هستید تعجب میکنید از این حجم از زائرین و اینکه چطور ممکنه بدون مشکل به همشون خدمات رسانی انجام بشه، قطعا زحمت های زیادی کشیده شده و باید برای بهبود تلاش بیشتری هم کرد.

وقتی در کتاب عکس های شهیدو با لباس خاکی دیدم یاد خادم های مختلفی که تو یادواره های مختلف بودن افتادم، درست همونطور محترم و با اصالت.

شاید اون ها بلباسی های بعدی هستند که من از نزدیک دیدمشون.💫

بخشی از متن وصیت نامه شهید بزرگوار:

_ مردم عزیز آگاه باشید! اکنون دشمن با نقاب اسلام به میدان مبارزه با ما به میان آمده است و این اتفاق ریشه تاریخی دارد، در زمان امیر الموئمنین(ع) در جنگ صفین با نقشه عمروعاص ملعون؛ خوارج قرآن را بر نیزه کردند و با گفتن (لا اله الا الله) و (محمد رسول الله) یاران حضرت علی(ع) را فریب دادند و اصحاب امام را تنها گذاشتند و گفتند ما با قرآن نمیجنگیم، آن ها از حیله دشمن غافل شدند و قرآن ناطق را رها کردند.

_ خدارا شاکرم که لباس سپاه را بر تن کردم و با بهترین ها همکار بودم. لحظه ای از کار کردن در سپاه پشیمان نیستم و به آن فخر میکنم.

🟢 همکاران، سپاه یک نهاد انقلابی است و قدر آن را نمیشود با حقوق و مزایای ماهیانه مشخص کرد.

این نهاد به قیمت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران شکل گرفته { است}. اگر کسی به نگاه شغل و کسب درآمد ماهیانه به این نهاد پا گذاشته، یا باید نگاه خود را اصلاح کند، یا باید از این نهاد خداحافظی کند، وگرنه به خون‌ شهدا خیانت خواهد کرد.

دشمنان این نظام به سپاه چشم طمع دوخته اند، زیرا سپاه خار چشم دشمنان شده است و میخواهند با دنیا طلبی و اشرافیگری ما را خنثی کنند.

خرمشهرشهیدشهید بلباسیخوزستانمعرفی کتاب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید