ویرگول
ورودثبت نام
محمد همایونفر
محمد همایونفر
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

ما مردمان صفر و یک!

ما مردمان صفر و یک

بله ما اینطور مردمی هستیم ! یا خوب خوب یا بد بد ! یا سیاه مطلق و یا سفید محض ! اسطوره هایمان ، قهرمانانمان و از همه مهمتر قضاوت هایمان !

شاید برایمان سخت است و شاید فقط عادت کرده ایم ! درست بر اساس این ماجراست که انتخاب می کنیم و تصمیم می گیریم که از چه چیزی در حد نفرت بدمان بیاید و چه چیزی را تا حد پرستش دوست بداریم !

نمی دانم این ماجرا از چه وقت و چرا شروع شده است ولی می توانم قسم بخورم سهم زیادی در از دست دادن فرصت ها ، تعاملات مفید و عدم استفاده از توانمندیهایمان دارد ! خب شاید برای همین است که گاهی حس می کنیم مردم بدبینی هستیم ! کار گروهی و شراکت جواب نمی دهد و یا خیلی بد و فاجعه برانگیز به پایان می رسد ! چون ما توقع داریم همیشه شرایط باید عالی باشد وگرنه قید کل کار را می زنیم ! شریک ما ، دوست ما ، همسر ما و همه کس ما یا باید واقعا همانطور عالی باشد که ما می خواهیم و یا اینکه تبدیل می شود به یک عنصر نامطلوب و بد که باید دائم با او بجنگیم و اینطور می شود که حجم زیادی از زندگی ما پر می شود از بگو مگو و نبردبا اطرافیانمان و زمین و آسمان که بله شرایط و آدم ها آنطور نیستند که من دوست دارم !

خب این واقعا یک تراژدی است ، یاد نگرفته ایم که آدم ها را با همان رنگ خاکستریشان دوست بداریم و شرایط را طیفی از مسائل ببینیم که اتفاقاً موقعیت های خوب هم در آن یافت می شود ! با این روش، آخر سر تبدیل می شویم به آدم های غرغرو و منفی باف که فقط در رویاهایشان امکان چیزهای خوب وجود دارد .

فکر می کنم صفر و یک دیدن و قضاوت کردن را باید کنار بگذاریم تا بتوانیم با هم باشیم و اینقدر به خاطر تفاوت های نگاه، سلیقه و عقیده هایمان ، فرصت ها و توان اجتماعی همدیگر را فرسایش ندهیم . اینطور می توانیم در هر شرایطی در هم ضرب شویم و بر هر چالشی غلبه کنیم . گمان کنم زمان آن رسیده است که رنگ خاکستری را هم ما ایرانیان دوست داشته باشیم !

خود انتقادینگاه صفر و یکمطلق انگارینقد اجتماعیمدارا و انعطاف
از وقتی فهمیده ام که چیزی نیستم مدام دنبال خودم می گردم، راستی شما هم تا حالا خودتان را گم کرده اید؟ شاید لابه لای افکار شلوغ پلوغم که می نویسمشان چیز تازه ای پیدا کنم! داستان من از اینجا شروع می شود.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید