ویرگول
ورودثبت نام
هادی خان
هادی خان
خواندن ۱ دقیقه·۶ روز پیش

بورس و دکتر سعید جلیلی!

سعید جلیلی در مناظرات انتخاباتی :

در سال ۹۹ به دلیل مشکلاتی که برای بورس اتفاق افتاد؛ بنده به بانک مرکزی نامه نوشتم و هشدار دادم. دولت نباید به مردم به شکل قلک نگاه کند و بازار سرمایه با تصمیم خلق الساعه دچار مشکل شد. من با ۲۲ صنف جلسه داشتم و معتقدم وقتی به مردمی‌سازی اقتصاد می‌پردازیم باید این شامل همه مردم شود و هر ایرانی می‌تواند یک نقش ایفا کند اما اگر انحصار داشته باشید. اگر رانت و تبعیض داشته باشید نمی‌توانید مردمی‌سازی را محقق کنید.

جلیلی با یادآوری اینکه در یک بانک خصوصی، ۵۰ درصد مردم وام دریافت نکردند افزود، افزود: همان بانک خلق پولی انجام داد که ۶.۷ درصد تورم کشور را اضافه کرد.

دکتر سعید جلیلی
دکتر سعید جلیلی


توییت سعید جلیلی درباره بورس:

شعار من شفافیت است مگر می شود من مخالف بازار بورس باشم.

لیست بیست شرکت اول بازار سرمایه از لحاظ ارزش بازار را نگاه کنید اغلب شرکتهای تولیدی هستند . بخش تولیدی اقتصادی هم در بورس است

مردم به بورس بدبین شده اند، چون نگاه ابزاری به آن شده است.

بزرگترین بنگاه های حاضر در بازار سرمایه ایران، شرکتهای تولیدی هستند و اگر حال اینها خوب باشد حال بورس هم خوب است. بورس در تقابل با تولید نیست

🔸من بورس را به رسمیت میشناسم

🔹بورس را زینتی و طفیلی نمیدانم

🔸تقویت بورس را از مهمترین ارکان پیشرفت کشور میدانم

من بورس را یکی از ارکان جهش اقتصادی میدانم. بورس را به رسمیت می شناسم و به آن هویتی مجدد خواهم داد.

حال بازار سرمایه ما خوب نیست حال تولید کنندگان و صادرکنندگان و فعالان بازار سرمایه خوب نیست. من با برنامه ریزی منسجم، توجه جامع به ابعاد توسعه و شخصیت بخشی به ماهیت بازار سرمایه، آن را به اولویت اول در سیاستگذاری اقتصادی دولتم می آورم.

بورس دکتر سعید جلیلی
بورس دکتر سعید جلیلی


سعید جلیلیبازار سرمایهبورساقتصادسهامداران
اصلا قرار نبود اینجوری بشه... https://virasty.com/hadihyh
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید