ویرگول
ورودثبت نام
hadi mirzaie
hadi mirzaie
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

مقاله م توسط hackernoon پذیرفته شد: چطوری؟ ذکر یه سری نکات مفید ...

سلام هادی هستم با نام مستعار مسترربیت. چند روز پیش مقاله م توسط وبسایت Hackernoon پذیرفته شد و منم قاعدتا خیلی خوشحال بودم و به هر حال "dude ... it's Hackernoon" . خلاصه که گفتم بیام تجربه ام رو با شما هم در میون بذارم و خیلی خودمونی هم صحبت میکنم انگار نشستیم جلوی همدیگه داریم گپ و گفت میکنیم.

نزدیک به یک سالی بود عضو وبسایت hackernoon شده بودم و گزینه ارسال مقاله ش خیلی واسم خودنمایی میکرد ولی اصلا اعتماد به نفس فرستادن نوشته ها و ایده های انگلیسیم رو نداشتم. معمولا زیاد مینویسم ولی جایی نمی فرستمشون چون غلط ادبی زیاد داره. خلاصه که یک ماهی روی یک عنوان کار میکردم تا این که به سرم زد برم و بفرستمش. مقاله ام بعد از دو هفته بررسی، رد شد و ادیتور برام یه سری نکات نوشت و گفت رفع شون کن. خیلی ناامیدانه مشکلات رو رفع کردم و اصلا احتمال نمی دادم بخواد تاییدش کنه ولی خب مقاله رو با دقت نوشته بودم و شدیدا توی ذوقم خورد که ردش کرد. بعد از یک ماه مقاله بالاخره تایید شد.

چند نکته ای که توی این مدت فکر میکنم اهمیت داره ذکر بشه رو اوردم:

۱) از نوشتن نترسید. مهم نیست در چه سطحی از مهارت رایتینگ انگلیسی هستید فقط شروعش کنید. تا کاری رو شروع نکردید، نمی دونید حدود مهارت و تسلط شما چقدره و تا چه حد از پسش بر میایید.
۲) از اکستنشن هایی مثل Grammarly برای رفع غلط های املایی یا حتی ادبی استفاده کنید. این اکستنشن خیلی به من کمک کرد تا بتونم به استانداردهای آکادمیک نزدیک بشم.
۳) متن تون حتما سکشن بندی داشته باشه. شما قرار نیست یه داستان رو از اول تا آخرش تعریف کنید. عین یه مقاله علمی باهاش برخورد کنید. از یه مقدمه شروع کنید برید به سمت تاپیک های مختلف و در آخر یه نتیجه گیری از کل بحث تون داشته باشید.
۴) برای حرف هاتون مدرک کافی داشته باشید. حتما حتما به صورت هایپرلینک، ارجاع به موضوعات مهم و منابع معتبر بدید که شدیدا ادیتور براش مهمه. بدون مدرک کافی با ضن و گمان صحبت نکنید و لحن تون مطمئن باشه. اگر هم حرفی رو شک دارید در متن ذکر کنید از واژه "احتمالا" استفاده کنید و حتی در احتمالات هم نسبت به مخاطب شفافیت داشته باشید. شفافیت و صداقت در کلام برای ادیتور خیلی مهمه چون بنیان این وبسایت بر مبنا شواهد علمی و ارجاعات معتبر صورت گرفته.
۵) هر چی متن شما فنی تر باشه، راحت تر پذیرفته میشه. اگر متن شما آموزشی باشه چه بهتر. متن های نظری به دلیل طرح نظریات کلی تر و مناقشه برانگیزتر، قضاوت ریزبینانه تری در موردشون صورت میگیره در نتیجه خیلی سخت پذیرفته میشن یا در دو مرحله مورد قضاوت قرار میگیرند.
۶) ادیتور استفاده از روایت سوم شخص رو بیشتر ترجیح میده تا اول شخص. این چیزیه که در قوانین وبسایت هم اومده که سوم شخص ترجیح اصلی وبسایت هست. پس حواستون باشه.

همین دیگه نکات بیشتری به ذهنم نمیرسه امیدوارم این تجربه براتون مفید بوده باشه. هر سوالی در این مورد داشتید حتما کامنت کنید واسم ☺️ ☺️

مقاله من رو هم از طریق این لینک میتونید بخونید:

Could Blockchain Voting Be the Savior of True Democracy in Elections?




مقالهنوشتن مقاله انگلیسیمقاله علمیhackernoonمقاله برنامه نویسی
مسترربیت هستم برنامه نویس، طراح سایت، علاقه مند به بلاک چین ... میخونم و گاهی مینویسم و شاید سخت ترین کار دنیا رو هم گاهی انجام بدم ... می اندیشم !!!!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید