ویرگول
ورودثبت نام
کم لاو
کم لاو
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه خرید مواد شیمیایی در بازار ایران

سلام رفقا! مخصوصا اونایی که مثل خود من با مواد شیمیایی سروکار دارن، امروز میخوام یخورده باهاتون در مورد شرکت های فعال این حوزه و تجربه ای که پیدا کردم صحبت کنم.

مایعات رو کیلویی میفروشن

یکی از نکات عجیب ولی بسیار مهمی که وجود داره، اینه که اکثر مواد شیمیایی حتی مایعات عموما به صورت کیلویی خرید و فروش میشن و برخلاف تصور ماها به صورت لیتری فروخته نمیشن. دلیلشم اینه که محاسبه حجم تو جاهای مختلف می تونه دردسر ساز باشه و کار اسونی نیست، پس ترجیح میدم به صورت وزنی خرید و فروش رو انجام بدن.

زیر یک کیسه یا یک بشکه: ممنوع

نکته مهم دیگه اینه که تعریف ماها (کسایی که کار تحقیقاتی میکنن)، از مقدار کم با شرکت های فروشنده مواد شیمیایی کاملا فرق داره :) اکثر این شرکتا زیر یک کیسه و یا یک بشکه فروش ندارن و بعضا ادم مجبور میشه بخاطر 1 کیلو، یک کیسه بخره :(

شاید خیلیاتون بگین که این مشکل رو میشه با مراجعه به ناصر خسرو حل کرد ولی اینجوری نیست. اولا که خیلی از مواد رو نمیشناسن و ندارن، دوما اینکه دیده شده کلا ی ماده دیگه بهت میفروشن.

حالا از کجا مواد شیمیایی بخریم؟

اگر مقدار مصرفتون بالاست با یک سرچ ساده توی گوگل میتونین بازرگانی ها و شرکت های مختلفی که تو حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی کار می کنن رو پیدا کنین. شیمی بازار، مبتکران شیمی، تماد کالا و ... سایتهایی هستن که تو این حوزه فعالن.

عموما این سایت ها به صورت عمده فروشی کار میکنن، اما بعضی هاهم مواد آزمایشگاهی رو به صورت خرده میفروشن. مشکل اینجاست که اگه شما بخواین یک کیلو ماده شیمیایی با گرید صنعتی بخرین، این امکان رو بهتون نمیدن و حتما باید یک کیسه یا گالن (بشکه) بخرین.

من در تحقیقاتی که توی این زمینه داشتم یک سایت رو پیدا کردم که به طرز عجیبی برای حل این مشکل ساخته شده. سایت شیمی استور که من فکر میکنم به تازگی (شاید یک سال اینا) هم کار خودشو شروع کرده (شایدم من تازه کشفش کردم)، حدودا 170 قلم ماده شیمیایی داره و همه رو فارغ از اینکه گرید صنعتی، خوارکی، آشامیدنی و ... باشن به صورت خرده میفروشه و انصافا قیمتاشونم خوب بود.

خلاصه اگه این مدل سایت به کارتون میاد بنظرم شیمی استور سایت خیلی خوبیه و می تونین ازش استفاده کنین. آدرسشم پایین میذارم:

https://shimistore.com/


مواد شیمیاییخرید مواد شیمیاییشیمی استورمبتکران شیمیشیمی بازار
مینویسم برای یاد گرفتن و یاد دادن!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید