ویرگول
ورودثبت نام
حسین حسینلو
حسین حسینلو
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

قسمت نهم‌:برای چی ساخته شدم؟

قسمت نهم‌: برای چی ساخته شدم؟


سلام.

خوب ، گفتیم که انسان پنج تا ویژگی اصلی داره

به طور خلاصه ، سیستمی که انسان داره اینهاست...

کنجکاوی _ تفکر _ تعقل ( سنجش) _ کمال طلبی ( بهتر رو خواستن)_ اختیار


انسان کنجکاوی میکنه ( اگه دقت کنید به بچه ها میبیندید‌،خیلی فضولن ، همش دنبال یه چیزی میگردن ، آروم و قرار ندارن) بعد یه چیزهایی رو میبینه بعد روی اینها فکر میکنه و با قوه ی تعقل و سنجشی که داره ، میسنجه تا ببینه کدوم از این چیزهایی که دیده بهتر هستن و بعد از اینکه فهمید کدوم بهتر به سمت اون حرکت میکنه و اون رو اختیار میکنه.

این خلاصه ای بود از تنظیمات ما انسان ها.

بریم ادامه...

ما ادم ها ، حدودا ۸۰ تا ۹۰ سال ( خوش بینانه) عمر میکنیم ، داخل این سالها همیشه این‌برنامه‌ی پیش فرض روی ما هست ، و ما اینطور ساخته شدیم و در طول زندگی همیشه داریم این کار رو ادامه میدیم

چندتا مثال بزنم...

مثلا من یه دوچرخه رو وقتی میبینم و روش فکر میکنم و میبینم که چیزی هست که بهتره ، (یعنی مثلا دوچرخه سواری بهتر از پیاده بودنه) ، دوچرخه برای من میشه یه کمال و یه چیز بهتر ، به همین خاطر انتخابش میکنم و سعی میکنم بهش برسم. جالبه که وقتی بهش میرسم ، دوست دارم بهترین نوع دوچرخه رو داشته باشم ، و جالب تر اینه که وقتی بهترین نوع دوچرخه دستم میاد ، دوست دارم موتور داشته باشم و همین ماجرا ادامه داره و کشیده میشه به ماشین و هواپیما و سفینه فضایی و ووووووو

یعنی اینطور نیست که بهتر طلبی ای که من دارم متوقف بشه ، همین طور مثل کسی که تشنه است ، به دنبال آب هستم ، ولی این تشنگی ، انگار به این راحتی ها رفع نمیشه ، یه جور تشنگی خاص هستش ، هر چی ادامه میدم و به سمت چیزهای بهتر میرم ، بازم یه چیز بهتر تر رو میخوام

اصلا نمیشه جلوش رو گرفت انگار

یه جور دیگه بخوام بگم ، من یه چیز بهتری رو میخوام که از همه چیز بهتر باشه و این بهتر بودنش تموم نشه

این خلاصه و مفید ترین جمله برای ویژگی های اصلی انسانه ، خداییش خودم حال کردم?

داخل بعضی کتاب ها و کلاس ها به این ویژگی میگن ، بی نهایت طلبی.

من چیزی هستم که دنبال یه چیزی هست که تموم نشه ، همیشه بهتر باشه و از همه هم بهتر باشه

جالبه ها ...

این ویژگی و سیستم رو ، روی هر کسی دوست داشتید امتحان کنید ، ما تو هر جایی باشیم ، همیشه بهتر رو میخواییم

حتی اون کسی که خود کشی میکنه

حتی پولدار ترین فرد جهان

حتی حتی حتی حتی

این ویژگی رو روی هر کسی خواستید امتحان کنید و نتیجه اش رو ببینید.

تا جلسه بعد...


یاعلی.


دوچرخه سواریسفینه فضاییکمال طلبیقسمت نهم
حرف هایی از دل ، نزدیک به او...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید