ویرگول
ورودثبت نام
حسین حسینلو
حسین حسینلو
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

قسمت یازدهم : خریدار بینهایت

قسمت یازدهم‌‌: خریدار بینهایت.


سلام.

قرار شد که داخل این جلسه بریم سراغ شناخت یکی از خریدار ها ، خریداری که قرار عمر و سیستم بی نهایت طلبی ما رو بگیره ازمون و در مقابلش چیزی بهمون بده.


بریم ادامه...


وقتی به اطرافم نگاه میکنم چیز های مختلفی میبینم ، در . دیوار . گوشی. تلوزیون. یخچال و...

هر کدوم اینها رو که میبینم ، دارای ویژگی های مخصوص به خودشون هستن ، یکیشون کوچولو هست ، یکی بزگه ، یکی صدا تولید میکنه ، یکی ساکته ، یکی نور میده ، یکی بدون نوره...

این ویژگی هایی رو که دارن ، سازنده هاشون و اونایی که اینها رو طراحی کردن به این اشیاء دادن ، که ما انسان ها هستیم و ما با قدرتی که داشتیم این ویژگی ها رو به اونها دادیم.

حالا وقتی من به خودم و جسمی که دارم نگاه به استعداد هایی که دارم نگاه میکنم ، متوجه میشم که انگار یه چیزی برای من محدودیت قرار داده ، مثلا من دوست دارم از داخل دیوار رد بشم ، ولی نمیتونم ، دوست دارم مثل پرنده ها پرواز کنم ولی نمیتونم ، دوست دارم مثل یه شیر دندون های قوی داشته باشم ، دوست دارم حس بویایی خیلی قوی داشته باشم و ..... خیلی چیزهای دیگه دوست دارم ، ولی نمیتونم داشته باشم ، و فقط چیزهای فعلی برای من برنامه ریزی شده

پس انگار یه چیزی من رو اینطوری درست کرده و اون خواسته من اینجوری باشم.

دقیقا مثل همون اشیائی که اطرافمون هست فقط فرق اونها با ما اینه که ، اون اشیاء رو ما درست کرده و ما رو یه چیز دیگه ، مثلا یه گوشی موبایل رو ما طراحی میکنیم و به یکی شون دوربین خوب ، یکی شون نرم افزار خوب ، یکی حافظه خوب ، به یکی هم بدنه خوب میدیم که به عنوان گوش کوب بشه ازش استفاده کرد...

یه موجودی هم به یکی از ما ذهن خوب ، به یکی قد بلند ، به یکی روی زیبا ، به یکی ....


خلاصه ما داریم برای اینها این ویژگی ها رو قرار میدیم ، و یه محدودیت رو براشون ایجاد میکنیم

و اون موجود هم برای ما یک سری محدودیت هایی قرار داده و ویژگی هایی به هرکدوم از ما داده.

حالا یه سوال مهم: از کجا معلوم ما رو یکی درست کرده؟ ما خودمون به وجود اومدیم ، چرا حتما باید یکی ما رو درست کرده باشه؟

جواب این سوال ساده است ، اونم اینکه ، شما فرض کنید یه گوشی مدل بالا با حافظه ی عالی ، دوربین حرفه ای ، سخت افزار و نرم افزار قوی رو جلوتون بزارن ، بعد بهتون بگن ، میدونستی این خود به خود به وجود اومده؟...

به این فردی که چنین حرفی میزنه ، میگیم دیوانه

چون اصلا تو ذهن ما جا نمیگیره این حرف که بخواییم قبول کنیم یه همچین چیزی ، با این همه ویژگی های منحصر بفرد و دقیق ، بخواد خود به خود به وجود اومده باشه

این جریان ، برای خود انسان هم هست

یعنی کی میتونه قبول کنه که این انسان با این همه ویژگی ای که داره ، از جسمش گرفته تا فکر و تخیل و استعداد ها و..... چیزهایی خارق العاده ای که داره ، خود به خود به وجود اومده باشن...

پس قطعا باید یه چیزی باشه که این موجود و این انسان رو درست کرده باشه و ساخته باشه.

خوب حالا به نظر شما اون چیزی که من رو ساخته ، چه ویژگی هایی داره؟

تا جلسه بعد...

یاعلی.


خردارساخته شدهگوشیانسانموجود
حرف هایی از دل ، نزدیک به او...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید