ویرگول
ورودثبت نام
هم‌آفرینی صنفی
هم‌آفرینی صنفی
خواندن ۳ دقیقه·۹ ماه پیش

هر کس در حد بضاعت برای صنف کاری انجام دهد


«صادق فرامرزی»، عضو هیئت‌مدیره کنونی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و قائم‌مقام ریاست نصر کشور است. او همچنین در حوزه بانکی و پرداختی فعالیت دارد. گفتنی است تحصیلات صادق فرامرزی در دوره کارشناسی، سخت‌افزار بوده و در دوره دکتری در رشته مدیریت تحصیلات خود را ادامه داده است.

با توجه به اینکه در دوره ششم نیز عضو هیئت‌مدیره نصر تهران بوده‌اید، دلیل اینکه دوباره تصمیم گرفتید در این دوره کاندیدا شوید، چه بوده است؟

همه کسانی که مانده‌اند چند راه دارند. یا اینکه بنشینند و تماشا کنند، یا عرصه را ترک کنند و راه سوم هم اینکه در حد بضاعت هر شخص کارهایی را در صنف انجام دهد. اگر فرصتی پیش آمد و این افراد توانستند در سه سال آینده در صندلی هیئت‌مدیره بمانند باقی بمانند می‌توانند کارهای بیشتر کنند. من هم خواستم در راستای این موضوع دوباره شانس خودم را امتحان کنم.

دلیل اینکه تصمیم گرفتید فعالیت خود را درقالب تیم هم‌آفرینی دنبال کنید، چه بود؟

در دوره گذشته، چند روزی پیش از انتخابات وارد لیست هم‌آفرینی شدم، اما درک درستی از این که این لیست از چه افرادی تشکیل شده، نداشتم. اما این موضوع که این گروه در این سه سال خودش را حفظ کرده، از همه مهم‌تر دوستی‌های خود را حفظ کرده و در حرکت روبه‌جلوی خود منسجم‌تر شده است، برای من از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا گرد هم آمدن، نقطه ‌ضعف این روزهای افراد است. این نکته قابل‌ تقدیر و همان چیزی است که من را دوباره به تیم هم‌آفرینی جذب کرده است. امیدوارم که در پایان این سه سال و در صورت ورود دوباره‌ام به هیئت‌مدیره بتوانم با بهره‌گیری از تجربه و اعتبارم، به‌گونه‌ای عمل کنم که در دل افراد این امیدواری ایجاد شود، شخصی توانسته برای صنف فعالیت بسزایی داشته باشد.

شرکت کردن اعضای نظام صنفی (رأی دهندگان) در انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بیشتر فعالیت من در این سال‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده است. عبارتی دارم که قدری بی‌رحمی در آن نهفته اما با توجه‌ به شرایطی که اکنون وجود دارد، ما در چیزی مانند حفره دیجیتال زندگی می‌کنیم که این موضوع ترسناک است. برای اینکه از این مرحله عبور کنیم نیاز به جمع شدن داریم. این که همیشه منتظر باشیم تا دولت و یا حاکمیت برای ما کاری کند، ساده است اما با توجه به نتایج می‌بینیم که نشدنی است. یکی از مکان‌هایی که توانسته در این سال‌ها کارهایی را انجام دهد و حداقل کار گردآوری افراد را به درستی انجام داده باشد، نظام صنفی رایانه‌ای بوده است. بنابراین انتخابات نقطه بسیار مهمی است و باید پرشکوه هم برگزار شود و نشان داده شود که از این نقطه می‌توان به عنوان یک نقطه امید استفاده کرد.

فکر می‌کنید تیم هم‌آفرینی در این دوره نسبت به دوره گذشته چه تفاوت‌هایی دارد؟

اگر بخواهیم لیست امسال را با دوره قبل مقایسه کنیم، قطعاً لیست تقویت و تکمیل شده است. با هم‌فکری یکدیگر، متوجه شدیم که در بخش‌هایی از صنعت افرادی را کم داریم و تلاش کردیم در آن بخش‌ها تیم را کامل کنیم. نمی‌خواهم بگویم لیست کامل شده اما کار تمام کسانی که حاضر هستند، ارزشمند است. به ‌طورکلی می‌توان گفت این تیم در حد بضاعت توانسته خود را کامل کند.»

هم آفرینیانتخابات نظام صنفی رایانه‌ایانتخابات نصر تهران
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید