ویرگول
ورودثبت نام
هم‌آفرینی صنفی
هم‌آفرینی صنفی
خواندن ۴ دقیقه·۹ ماه پیش

چرا وارد تیم هم‌آفرینی شدم؟

حسین ریاضی؛ متولد 1335 و فارغ التحصیل دانشکده برق و الکترونیک دانشگاه شریف در سال 1358است. او سال 62 شرکت مهندسی کارین را تأسیس کرد که بعدها به شرکت «صنایع ارتباطی پایا» تغییر نام داد. شرکت صنایع ارتباطی پایا در زمینه‌های نرم افزار و سخت افزارهای تجهیزات ارتباطی فعالیت می‌کند و این شرکت از پانزده سال پیش به عنوان موسس و سهام‌دار شرکت ارتباطات مبین نت در حال فعالیت است.

او در تمام این سال‌ها در بخش خصوصی فعالیت داشته‌ و فعالیت صنفی خود را از حدود 25 سال پیش با عضویت در هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرت ایران شروع کرد و در حال حاضر رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران است. او همچنین در کانون کارآفرینی استان تهران که زیرمجموعه اتاق بازرگانی تهران است فعالیت می‌کند و اکنون وارد انتخابات هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از تیم هم‌آفرینی شده است که در ادامه مشروح گفت‌وگو با ریاضی را می‌خوانید.

شما در دوره های قبل انتخابات حضور نداشتید؛ چطور شد امسال تصمیم گرفتید در انتخابات هئیت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران شرکت کنید؟

عملکرد دوره ششم نصر تهران عملکرد هوشمندانه و متفاوتی تری نسبت به دوره‌های قبل بود. هم حضور بخش خصوصی در این دوره بیشتر بود، هم هم‌افزایی و هم آفرینی که در این دوره مشاهده می‌شد در اعضای نصر تهران شکل دیگری داشت و در واقع من دیدم با فعالیت‌های صنفی که از بیست و پنج سال پیش در سندیکای صنعت مخابرات و اتاق بازرگانی شروع کردم می‌توانم با این هم‌افزایی و هم‌آفرینی که در آنجا وجود دارد به اصطلاح کمک و افزونه‌ای ایجاد کنم.

چرا لیست هم‌آفرینی را برای همراه شدن با نصر انتخاب کردید؟

واقعیت این است که یکی از مشکلات بزرگی که در کشور ما هست ظلمی که به بخش خصوصی شده است. بزرگ بودن اقتصاد دولتی و جلوگیری که این اقتصاد از بخش خصوصی داشته مشکلاتی را ایجاد کرده قطعا نصر هم در این دوره‌های قبل با این مشکلات روبرو بوده؛ در دوره ششم بحث این مطرح شده که تمام پتانسیل‌های موجود بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف از جمله نرم‌افزار، سخت‌افزار، اینترنت اشیا وحوزه‌ بانکی چه در تهران و چه در استان‌های دیگر بایکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و هم آفرینی کنند؛ بنابراین حوزه‌هایی مثل ارتباطات هم می‌تواند در این هم آفرینی یاری گر بوده و از این بابت حس کردم که حضور من می‌توان مفید باشد.

تیم هم‌آفرینی این دوره چه تفاوتی با تیم هم‌آفرینی در دوره‌های قبل داشته است؟

هدف تیم هم‌آفرینی از آغاز پیدایش، توسعه‌ روابط و همکاری‌ در حوزه‌های مختلف صنف را از جمله حوزه بانکی و حوزه دیجیتال در بخش‌های نرم‌افزار، سخت‌افزار و ارتباطات و ... شامل بوده است. برای من کاملا واضح است که این وسعت عمل افزایش پیدا کرده و تیم هم‌آفرینی که برای دوره هفتم کاندید شده وسعت عمل بالاتری چه در حوزه‌ جغرافیایی ایران و چه در بخش‌های مختلف کسب و کار دارد.

از نگاه شرکت ها چرا حضور و مشارکت در انتخابات این دوره اهمیت دارد؟

من فکر می‌کنم توسعه بخش خصوصی موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در شرایط کنونی مشکلات شرکت‌های خصوصی با حاکمیت اقتصاد دولتی کشور است از جمله مشکلات مرتبط با تغییرات قوانین گمرکی و تعرفه ها، دستورالعمل‌های بانک مرکزی و همچنین مسایل و مشکلاتی که در حوزه‌ صادرات واردات وجود دارد و .... . به نظر بنده تیمی که در هم‌آفرینی امسال مطرح است تیمی است که در تمام حوزه‌ها و کلیه بخش‌ها می تواند به اعضای خود کمک کند. این تیم آمادگی دارد که هر کدام از اعضا مستقل از موقعیت جغرافیایی و مستقل از اینکه در کدام استان هستند و مستقل از اینکه در کدام حوزه‌ از اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کنند می‌توانند به تیم هم‌آفرینی صنفی کمک کرده و از این تیم کمک بگیرند و به نظرم می‌تواند این روند مورد وفاق عمومی باشد.

با عبارت تیم هم آفرینی یک جمله بسازید؟

تیم هم‌آفرینی صنفی همانطور که از اسمش پیداست می‌تواند با کمک همه اعضای صنف آفرینشی بزرگ‌تر در حوزه کسب و کار ایجاد کند.

نکته و سخن آخر؟

بنده آمادگی دارم که با هر امکاناتی که در این چهل سال تجربه‌ای که در حوزه‌ الکترونیک و اقتصاد دیجیتال دارم کمک حال همه‌ دوستان خودم در بخش خصوصی چه کسانی که در استان‌ها هستند و یا کسانی که در تهران مشغول به کار هستند باشم و بتوانم کوچکترین کمکی به کسب و کارشون کنم.

تیم هم‌آفرینیانتخابات نصر تهرانحسین ریاضیهم‌آفرینی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید