ویرگول
ورودثبت نام
حامد فردوس آرا
حامد فردوس آرا
خواندن ۳ دقیقه·۷ ماه پیش

10 فیلم الهام بخش در زمینه بازاریابی، فروش و استارتاپ

شاید باورش کمی عجیب به نظر بیاید اما خود من تا 2 سال پیش هیچ علاقه‌ای به فیلم دیدن نداشتم و در بهترین حالت فیلم دیدن را به عنوان یک سرگرمی در نظر می‌گرفتم، اما به پیشنهاد یکی نزدیکان تصمیم گرفتم که هر هفته یک فیلم مناسب ببینم. برای همین شروع به جستجو در اینترنت کردم تا فیلمی را انتخاب کنم که جنبه آموزشی هم داشته باشد تا اصطلاحا زمانم را تلف نکنم! ابتدا فیلم‌ها را براساس امتیاز IMDB مرتب کردم؛ در مرحله بعد شروع به مطالعه داستان هر یک از فیلم‌ها کردم تا اینکه یک لیست پر و پیمان را انتخاب کردم!

در این دو سال اخیر هر هفته یک فیلم دیدم. اما این مدل فیلم دیدن را قبلا تجربه نکرده بودم، یک کاغذ و خودکار کنارم قرار دادم و هر چیزی آموزنده ای که در فیلم، دیالوگ بازیگران و ... می‌دیدم را یادداشت می‌کردم و برخی را در وب‌سایت زرافه بارگذاری کردم، البته به خودم قول دادم این لیست را توسعه بدهم و تمام آن‌ها را در همین وب‌سایت قرار دهم تا بدرد سایرین هم بخورد. این لیستی که در ادامه اینجا قرار می‌دهیم لیست 10 فیلم الهام بخشی است که در این دو سال دیدم و ممکن است در آینده آن‌ها را توسعه دهم. البته تعداد فیلم‌هایی که دیدم خیلی بیشتر از لیست ذیل است اما ده موردی که واقعا بدرد یک بازاریاب، فروشنده و یا بنیانگذار یک استارتاپ می‌خورد را نوشتم.

فیلم الهام بخش در زمینه بازاریابی، فروش و استارتاپ
فیلم الهام بخش در زمینه بازاریابی، فروش و استارتاپ


لیست فیلم‌های الهام بخش در زمینه بازاریابی، فروش و استارت آپ

  • در جستجوی خوشبختی (The Pursuit of Happyness)
  • یک سال بسیار خشن (A Most Violent Year)
  • بنیانگذار (The Founder)
  • سرآشپز (Chef)
  • 127 ساعت (127 Hours)
  • گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)
  • بانکدار (The Banker)
  • شبکه اجتماعی (The Social Network)
  • مانی بال (Moneyball)
  • شلاق (Whiplash)

چرا فیلم دیدن را به فعالیت‌های روزمره خود اضافه کردم؟

دلیل اول: فیلم دیدن مانند کتاب خواندن یا پادکست گوش دادن می‌تواند آموزنده باشد و به ما کمک کند. دیدن فیلم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردم هر یک به نوعی برایم آموزنده بود. مطمئنا ما در زندگی خود شانس این را نداریم و نمی‌توانیم همه چیز را خودمان تجربه کنیم؛ پس بهتر است از تجربیات دیگران بیاموزیم تا هزینه کمتری بکنیم.

دلیل دوم: اگر بخواهم در یک جمله بگویم، "این فیلم‌ها انگیزاننده هستند!" بسیاری از ما در طول روز با فشارها، سختی‌ها و مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم که همگی باعث کم شدن انگیزه ما خواهند شد. و این فیلم‎‌ها می‌توانند سوخت ما را تامین کنند. مثلا یک جمله یا نقل قول از شخصیت اول یک فیلم می‌تواند انرژی شما را در طول روز تامین کند.

دلیل سوم: فیلم دیدن مانند کتاب خواندن باعث کاهش استرس می‌شود. البته این موضوع را وقتی در مورد مزایای مشاهده فیلم می‌خواندم متوجه شدم. مطالعات مختلف نشان داده است که مشاهده فیلم چه کمدی باشد و چه درام می‌تواند به کاهش هورمون‌های استرس کمک کند.

سخن پایانی

من از تجربه خودم نوشتم، و الان می‌توانم بگویم که بعد از حدود 2 سال فیلم دیدن واقعا زندگی، نحوه فکر کردنم تغییر کرده است. آیا شما هم لیستی از فیلم‌های جذاب دارید که در بخش نظرات قرار دهید؟ ممنون میشم تجربیات‌تان را با من به اشتراک بگذارید.

فیلمبازاریابیفروشفروشندهبازاریابی فروش
مشاور ارشد بازاریابی - راه‌های ارتباطی با من: https://zil.ink/ferdosarahamed
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید