ویرگول
ورودثبت نام
حامد هستم
حامد هستم
خواندن ۴ دقیقه·۱ ماه پیش

دلایل رفتن به سربازی


-هنوز نوشتن چرت و پرت هایم برای سربازی تمام نشده چون سرباز هستم و از زندگی معمولی چیزی نمیدانم و هر چه هم میدانستم از یاد رفته.

دیشب یکی از بچه ها از پادگان فرار کرد و با خودم گفتم که شاید بهترین موقع است که درباره دلایلی که این بچه ها میان خدمت بنویسم.

بیچاره از چند روز قبل فرار هی میگفت که دیگه نمیکشه و میخوام برم و فلان… ؛اما ما حرفش رو به یه ورمون نمیگرفتیم ، یا در جوابش میگفتیم : منم میخوام برم بخدا اعصاب دیگه ندارم …( چند تا فحش به سربازی و روزگار و فرمانده مون .

از بحث دور نشیم …

آقا من به شخصه دلایل اومدن بچه ها به سربازی رو حس میکنم و حتی گاهی ازشون میپرسم «تو چرا اومدی خدمت؟» و اونها جواب های متفاوت و گاهی گنگ میدادند .

-یکی از دلایل اومدن ب سربازی که به نظرم مهم ترینه ، پاسپورته ، واس اقامت و زندگی تو خارج از کشور

-یکی دیگه از دلایل اومدن ، پروانه کسب یا استخدام شونه . بعضی هاشون کار فنی بلدن و میخوان مفازه بزنن یا تو جایی استخدام بشن و غیره

-یک دسته دیگه زندگی بدون کارت پایان خدمت رو زندگی بدون امکانات رفاهی و اجتماعی میدونن ؛ چون فکر میکنن بدون این کارت دیگه هیچ ارگانی بهشون خدمات ارائه نمیده مثل وام گرفتن ، بیمه شدن ، ثبت سند و… که بعضی هاش واقعا اینطوریه اما بعضی هاش نه مثل گواهی نامه که یه زمانی بدون کارت پایان خدمت از گواهی نامه خبری نبود ولی الان بدون سربازی هم میشه .

-دسته دیگه هیچ دلیلی واس خدمت نداشتن و اگه ازشون بپرسی میگن اومدیم دیگههه .زندگی اینا بیشتر پوچ گرایی هستش و زیاد دنبال هدف و آرزو نیستن و البته که من خودم گاهی اینطوریم ؛ از اونجا که چند ماه پول هام رو پس انداز میکنم و بعد چند ماه یه چیز چرت میخرم و همه پولامو به باد میدم اونم با این طرز تفکر «که چی؟؟؟آخرش که چی؟؟؟» .این گروه از سربازا معمولا میرفتن واس خونه ماست و تخم مرغ بخرن که گفتن سر راه یه سر هم به پلیس +۱۰ بزنیم و خودمون رو بدبخت کنیم.

-یک دسته دیگه ای هستن که از خونشون فراری ان و بخاطر همین میان خدمت حالا با دلایل اینکارشون کاری نداریم ولی این دسته تو خدمت راحت هستن ؛ از اون جایی که هیچ وقت کما نمیزنن ، کار های سپرده شده بهشون رو با علاقه انجام میدن و اهل مرخصی رفتن و اینا نیستن و اگه اجباری بفرستنشون مرخصی ، هیچ ذوق و شوقی ندارن

-یه گروه اقلیت دیگه ای هم هستن که اومدن زن بگیرن ولی پدر زنشون گفته باید بری خدمت و اینام از سر ناچاری اومدن و صبح تا شب با تلفن حرف میزنن و پدر مخابرات رو در آوردن و کل حرفشون اینه که ناهار شام چی خوردن و کی پست هستن و معمولا هم از نظافت کردنشون چیزی نمیگن و اگه یه شب زنگ نزنن ، زنشون قهر میکنه (بدبخت های زن زلیل😂)

گروه دیگه ای معمولا نیست و همین ها هستن، با فرق های جزیی بین اهدافشون و دلایل کمی متفاوت برای اومدنشون به خدمت.

یک نقل قول از یه نفر بکنیم که میگفت من طبقه بالا از اقشار جامعه تو خدمت ندیدم ؛ یا پایین بدون یا متوسط؛ یا هدفی داشتن یا همینطوری آموده بودند . انگار مدرسه است و هدف اینها رفع تکلیف اجتماعی…

راست میگفت من هم ندیدم💔

و در آخر یادی کنیم از سربازی که حقوق سربازیش رو خرج نمیکرد و به حساب خانواده واریز میکرد

سربازی که یکی از عریزانش مریض بود و دائم به اون فکر میکرد

سربازی که واقعا انسان خوبی بود هیچ بدی در وجودش نبود و هرگز اینطور آدم ها رو بیرون از پادگان نمیشه پیدا کرد

سربازی که اگر نبود ما خنده و دلخوشی ای نداشتیم و کما بیشتر از اینها میزدیم

سربازی که قصد خودکشی داشت ولی بخاطر مادرش اینکار رو نکرد

سربازی که دائما در برجک اشک میریخت

سربازی که عشقش بخاطر آس و پاس بودن و سرباز بودنش بهش نه گفته بود

سربازی که کار و زندگی ای که سالها با زحمت و تلاش برای خودش جمع و جور کرده بود، تو یه صبح زود با یه بغض همش رو ول کرد و اومد خدمت

سربازی که مرخصی داشت ولی جا واسه رفتن نداشت

یک کلام سلامتی همه سربازان سرزمین 🫡

کارت پایان خدمتسربازیدلیلجوانیهدف
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید