ویرگول
ورودثبت نام
حامد امیرخانی | Hamed Amirkhani
حامد امیرخانی | Hamed Amirkhani
خواندن ۱ دقیقه·۲ روز پیش

سرو شیمی کارش چیه؟ بیزینس مدل سرو شیمی

امروز میخوام کمی در مورد بیزینس مدل کسب و کارهای صنایع شیمیایی بنویسم و کنارش هم کمی برند اورنس برای سرو شیمی ایجاد کنم. (انشالله که خدا قبول کنه از ما و شما)

در بین مفاهیم کسب و کار مفهومی هست به نام بیزینس مدل یا همون راهی که ما ازش میتونیم پول دربیاریم. چیزی که تجربه به من ثابت کرده کسب و کارها همواره در ظاهر چنیدن لاین کسب درآمد دارن و چندین نوع محصول یا خدمات دارن که میتونن عرضه کنن و ازش پول دربیارن، اما همیشه یک محصول یا خدمت هست که ۸۰ درصد درآمد رو پوشش میده و معمولا هم تو چشم نیست.

به بیان دیگه شاید یک کسب و کار تو حوزه مواد شیمیایی ادعا کنه که داره روی ۱۰۰ محصول کار می‌کنه و تو هر کدوم از اون‌ها حرفی برای گفتن داره. اما قطعا اینطور نیست.

همیشه ۲ یا ۳ محصول اصلی وجود داره که شرکت روش متمرکز هست و درآمدش از اونجاست.

سرو شیمی هم همینطور هست. ما نهایت بتونیم همت کنیم ۳ یا ۴ محصول رو مثل پتاسیم نیترات، سدیم نیترات، کلسیم نیترات و گاهی کود مرغی و هیومیک اسید رو تولید کنیم. (اینجا دارم اسم محصولاتمون رو کنار اسم برند به کار میبرم تا گوگل بفهمه کار ما چیه)

ما هلدینگ دولتی نیستیم که بتونیم کلی ماده رو در کنار هم تولید کنیم. همین چندتا ماده هم خط تولید و روش تقریبا یکسانی دارن و گرنه ما کجا و این حرفا کجا!!!!

پس ببین برادر من، خواهر من. برو نگاه کن ببین هسته اصلی کسب و کارت چیه و همون رو توسعه بده. حواست رو به شاخه‌ها پرت نکن. بچسب به تنه اصلی درخت.

سرو شیمیکسب کاربیزینسکارآفرینیاقتصاد
نوشته‌های یک فعال در بازار مواد شیمیایی که تو سرو شیمی کار میکنه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید