در هفته ای که گذشت به برکت وجود سی دی پراجکت، معنای جدید کلمه "طولانی" را درک کردیم و همزمان یکی دیگر از اساتید برجسته ی تدریس واژه "طولانی"، از بازی جدید خود رونمایی کرد! نسخه "انقلابی" مجموعه بتلفیلد، آمار و ارقام جدیدی را به ثبت رساند و سونی از سرمایه گذاری جدید خود پرده برداشت.
با مهمترین اخبار بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت با من همراه باشید.
اسکوئر اینکس (Square Enix) در طی رویداد 20 سالگی مجموعه "کینگدام هارتز" ، با انتشار یک تریلر از نسخه بعدی این مجموعه رونمایی کرد. البته همچنان نباید با اطمینان این نسخه را به عنوان نسخه بعدی این مجموعه شناخت. زیرا طبق عادت، اسکوئر اینکس نسخه هایی با اعداد اعشاری هم در بین نسخه های اصلی قرار می دهد (نظیر 2.5 یا 2.8 و ... !)
گرچه تریلر رونمایی از این بازی با موتور آنریل انجین 4 ساخته شده، اما اسکوئر اینکس تصمیم بر انتقال این بازی به روی موتور گرافیکی آنریل انجین 5 را دارد. همچنین این بازی در تاریخ نامشخصی برای پلتفرم های نامشخصی عرضه خواهد شد! فقط امیدواریم همانند نسخه شماره قبل (بدون اعشار) مدت زمان زیادی را منتظر نمانیم. البته طی این رویداد از یک نسخه موبایلی این مجموعه هم رونمایی شد که خوشبختانه سال انتشار آن مشخص است. این بازی با نام Kingdom Hearts Missing Link تا پایان سال جاری میلادی بر روی پلتفرم های اندروید و آی او س منتشر خواهد شد.
سونی جدیدا خرید و سرمایه گذاری های متنوعی انجام داده که آخرین آنها یک سرمایه گذاری دیگر و آن هم به ارزش یک میلیارد دلار در اپیک گیمز بوده است. در هفته ای که گذشت اپیک گیمز اعلام کرد سونی بر روی پروژه متاورس آنها با هدف ایجاد نسل جدیدی از سرگرمیهای اجتماعی در ارتباط بین دنیای دیجیتال و فیزیکی، سرمایه گذاری میلیاردی انجام داده است که با نقل قولی از کینیچیرو یوشیدا مدیرعامل سونی، ظاهراً به منظور تعمیق روابط با اپیک گیمز و در زمینه متاورس شکل گرفته است. این دومین سرمایه گذاری سونی بر روی اپیک گیمز بعد از خرید بخشی از سهام آنها بوده است که به نظر من، مرموزانه ست!
بله، درست خواندید! در هفته ای که گذشت احتمالا تعداد بازیکنان همزمان زولا هم از بتلفیلد 2042 بیشتر بوده است (با احترام به پلیر های زولا)! چرا که تعداد بازیکنان این شوتر آنلاین در مقطعی به زیر عدد 1000 هم رسید. بتلفیلد 2042 که با شعار یک بازی انقلابی عرضه شده بود، حالا در منجلاب ایرادات فنی و کمبود محتوا رنج می برد. البته EA و استودیو دایس وعده تغییر این وضعیت و بهبود آن با انتشار بروزرسان بزرگ بعدی این بازی را داده اند. فصل اول این بازی در تابستان امسال شروع خواهد شد.
اگر کسی خبر دارد که استودیو سابقاً نامدار لهستانی در این روزها مشغول به چه کاری است، لطفا در بخش کامنت به من اعلام کند. در هفته ای که پشت سر گذاشتیم؛ سی دی پراجکت اعلام کرد که انتشار نسخه نسل نهم از پر افتخارترین بازی سابق دنیای سرگرمی، برای مدت نامشخصی با تأخیر همراه خواهد بود. تأخیری که طبق اعلام نایب رئیس ارشد کسب و کار سی دی پراجکت، آنقدرها هم طولانی نخواهد بود. گرچه با وجود گذشت بیش از یک سال و نیم از نسل نهم، همین حالا هم در بازه زمانی "طولانی" قرار داریم.
البته این تمام ماجرا نیست و ظاهراً این نسخه که زمانی توسط استودیو Saber Interactive در حال توسعه بود، به استودیو های داخلی سی دی پراجکت سپرده شده است و اگر نظر شخص مرا بپرسید، یعنی روز از نو و روزی از نو! بهتر است از همان نسخه نسل چهارم، بر روی نسل نهم استفاده کنیم (که الحق و الانصاف هیچ مشکلی هم ندارد)
در پایان ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که طبق آمار جدید، این فرنچایز توانسته به فروش 65 میلیون نسخه برسد که سهم ویچر 3 ، فروش خیره کننده 40 میلیون نسخه است. 40 میلیون نسخه برای یک بازی کاملا تک نفره و داستانی.
بعد از خرید بزرگ زنیمکس (کمپانی مادر بتسدا) توسط مایکروسافت، کاملا قابل پیش بینی بود که لانچر اختصاصی بزرگترین زیرمجموعه این کمپانی یعنی بتسدا بعد از سالها فعالیت بسته شود. بتسدا نیز طی اعلامیه خبر از این اتفاق و انتقال فایل های ذخیره و همچنین کتابخانه و دیگر محتویات حساب های کاربری این لانچر، ب پلتفرم استیم شرکت ولو داده بود. حالا و بطور رسمی طبق اعلام بتسدا، لانچر اختصاصی این ناشر بزرگ به زودی و در تاریخ 7 اردیبهشت ماه بسته خواهد شد.