ویرگول
ورودثبت نام
Hamed Raad
Hamed Raad
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

غیر فعال کردن انیمیشن پنجره های سیستم عامل ویندوز در GPO

بعد از کلی دردسر بالاخره نشستم و گروپ پالیسی رو از بالا شروع کردم به خودند که ببینم چی به چیه. البته فقط شاخه های درختیشو هی بالا و پایین می کردم و دنبال گزینه ای بودم که بشه افکت ها و انیمیشن های ویندوز رو به صورت متمرکز از داخل دامین کنترلر غیر فعال کرد.

هرچی گوگل کردم به در و دیوار خوردم و هیچ چیز پیدا نکردم. اکثرا میگفتن از قسمت Performance Option میشه سایه ها و افکت ها رو غیر فعال کرد. وقتی این ها رو چک کردم، دیدم که این تنظیمات دسترسی Admin میخواد و هر کاربر باید خودش انتخاب کنه و این به درد من نمیخورد. باید یه کاری میکردم که به صورت خودکار روی سیستم همه غیر فعال بشه.

حالا دلیل این کار چی بود؟
دلیل اینه که میخوام وقتی کاربر میخواد به سیستمش وصل بشه این افکت ها رو توی ویندوز نبینه (ممکنه سخت افزارش ضعیف باشه و کارت گرافیک مناسبی نداشته باشه و برای اجرای این افکت ها با تاخیر روبرو بشه)

حالا باید چیکار کنیم:
1. از قسمت گروپ پالیسی باید یه پالیسی ایجاد کنیم یا اگه پالیسی مد نظرمون هست اونو ویرایش کنیم.
2. بسته به اینکه بخوایم برای سیستم ها اعمال بشه و یا بر اساس کاربر توی گروپ پالیسی بخش مورد نظر رو انتخاب می کنیم. و به مسیر زیر وارد میشیم
Administrative Templates
Windows Components
Desktop Windows Manager

حالا دو گزینه Do not allow windows animations و Do not allow flip3D invocation را باز کرده و Enable می کنیم.
تماااااام
حالا با دستوی gpupdate که داخل Command Prompt اجرا میشه این به روز رسانی رو به کلیه کاربران و یا سیستم های عضو دامین ارسال می کنیم.

حالا دیگه هیچ افکتی در کار نیست و حتی سرعت باز شدن نرم افزارها هم بیشتر شده و یجورایی حس می کنی سیستمت سریع تر شده.

موق باشید.

Windows Serverdomain controlleractive directorygpodisable windows animation
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید