ویرگول
ورودثبت نام
Hamed Raad
Hamed Raad
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

Telnet in Cisco Switch

سلام به همه

امشب نشستم و برای یادآوری خودم جزوه CCNA رو مرور کردم. (قبلا دوره CCNA رو رفته بودم ولی خیلی وقت بود کار نکرده بودم و همه چیز رو فراموش کردم.)

رسیدم به بخش راه اندازی Telnet روی Switch های سیسکو. یکم توی نرم افزار Cisco Packet Tracer باهاش کار کردم و به چند تا مطلب رسیدم، با خودم گفتم شاید بد نباشه که اونا رو اینجا به اشتراک بگذارم. شاید یه روزی به درد یه نفر (شاید خودم) بخوره.

نکته اول: چون Switch لایه 2 مفهوم IP رو نمی فهمه، پس نمیتونیم به اینترفیساش IP بدیم.

مراحل راه اندازی:

1. قرار دادن پسورد برای ورود به Privilege Mode
enable secret PASSWORD


2. دادن IP به VLAN مد نظر
interface vlan 1
ip address 192.168.1.1 255.255.255.0
no shutdown


3. راه اندازی Line VTY
line vty 0 4
password PASSWORD-TELNET
login

خب تموم شد. به همین راحتی

حالا اکه بخوایم کسی که میخواد وارد بشه و Telnet بزنه قبل از Password مجبور باشه Username هم وارد کنه یکم مراحلش فرق می کنه. به این صورت که در مرحله اول باید این خط رو اضافه کنیم:

usernam USER-NAME-TELNET secret PASSWORD-TELNET


موفق باشید.

سیسکوتلنتciscotelnetswitch
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید