ویرگول
ورودثبت نام
حمیدرضا
حمیدرضا
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

کالای فیک و تقلبی در دیجیکالا ؟

سلام. خیلی از ما به دیجیکالا اعتماد داریم و فکر میکنیم اگر هر خریدی از این سایت کنیم جنس اصل برامون ارسال میکنن. این تاپیک رو زدم تا تجربه خودم رو باهاتون در میون بذارم تا خودتون نتیجه گیری کنید.

چند وقت پیش من یک هندزفری بلوتوث شیائومی سفارش دادم با قیمت حدودی 360 هزارتومن. پسرخالم 2ماه قبلش خریده بود. طبیعتا در ابتدا من به چیزی شک نکردم. اما بعد از دو هفته متوجه اصل نبودن کالا شدم و دیجیکالا با این بهانه که 7 روز مهلت تست گذشته کالا رو از من پس نگرفت و حتی زحمت بررسی هم به خودش نداد که ببینه ایا واقعا جنس فیک به من داده یا نه؟ درواقع این برداشت رو به من داد که "من ممکنه جنس فیک هم به تو بفروشم و تو اگه تا 7 روز فهمیدی که فیک هست اکی ولی اگر نفهمیدی دیگه مشکل خودت هست"

اگرچه مهلت تست 7 روزه میتونه یه بهانه قانع کننده باشه اما نه برای زمانی که کالا فیک هست. بله شما اگر کالایی به ما بدین که خراب باشه ایرادی داشته باشه و از 7 روز گذشته باشه طبیعتا دیگه مسئولیتی نداری، اما اگر کالای فیک و غیراصل بدی درواقع سر من کلاه گذاشتی(حتی اگه در حد ادعا باشه شما برای حفظ شان و جایگاه خودت باید بررسی کنی این موضوع رو) و در این مورد، 7 روز که هیچی حتی بعد از 7 ماه هم باید مسئولیت قبول کنی که جنس فیک به مشتری دادی. بخصوص که فروشنده خود دیجیکالا بوده نه فروشنده های سوم شخص

حالا دلیلایی که من برای فیکی بیان کردم اما پشتیبان دیجیکالا هیچ توجهی نشون نداد رو عرض میکنم تا شما خودتون نتیجه گیری کنین و اگر به این نتیجه رسیدید که کالا غیراصل بوده، در خرید های بعدی خودتون دقت بیشتری کنید و انتظار کالای غیراصل حتی از دیجیکالا هم داشته باشید.

تفاوت ظاهری: بعد دو هفته که پسرخالم رو دیدم متوجه تفاوت هایی شدیم. اگرچه جعبه ها یکسان بودن، اما نوشته های زیر کیس شارژ ار لحاظ سایز نوشته ها و همچنین پررنگ بودن رنگ چاپی متفاوت بودن. شکل خازن های شارژر داخل کیس متفاوت بودن. حتی گودی قرار گیری محل هندزفری ها هم فرق داشت در حدی که اگر هندزفری پسرخالمو داخل کیس من میذاشتی شارژ نمیشد به دلیل عدم اتصال به خازن های شارژر. در یک کالای یکسان، چنین چیزایی طبیعی هست؟

تفاوت عملکردی: توی کالای پسرخالم و همونجور ک توی صفحه توضیحات دیجیکالا نوشته شده، وقتی کیس رو به شارژر متصل میکنی باید چراغ قرمز ثابت روشن شه و وقتی شارژش تکمیل شد، چراغ خاموش شه. اما برای من موقع شارژ چشمک زن بود و موقع شارژ کامل چراغ روشن ثابت. در یک کالای یکسان، چنین چیزایی طبیعی هست؟

باگ: یه مشکل عجیبی هم که وجود داشت و نمیدونم در یک کالای اصل هم ممکنه پیش بیاد، جابجا بودن Left و Right هندزفری ها بود. چند نرم افزار تست هندزفری که نصب کردم وقتی زدم گوشی راست رو چک کنه صدا از گوشی چپ بخش شد و بالعکس.

خلاصه با تمام مواردی که گفتم + اینکه هندزفری من بعد از 3 هفته خراب شد و صدای گوشی سمت راست یک سوم گوشی سمت چپ شد، نتیجه گرفتم که کالا اصل نیست اما دیجیکالا صرفا مهلت 7 روزه رو بهانه کرد و زیر بار نرفت. قطعا آخرین خرید من از دیجیکالا خواهد بود. در اخرم میتونیم اینکه دیجیکالا برای یه کالای 360تومنی حتی زحمت بررسی به خودش نداد رو مقایسه کنیم با فروشگاه های بزرگ خارجی که که یک دوربین 1000 دلاری رو که به اشتباه 1 دلار قیمت گذاشته شده بود و مشتری اون رو خریده بود رو برای اعتبار خودش پس نگرفت و با همون 1 دلار واگذارش کرد به مشتری


دیجیکالاخرید آنلاینشیائومیفیکتقلبی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید