ویرگول
ورودثبت نام
Hamid Bluri
Hamid Bluri
خواندن ۴ دقیقه·۱ سال پیش

آهنگ های من صدای اسلام است

Maher Zain
Maher Zain


توی سال 2007، یک موسیقی دان سوئدی (با ریشه لبنانی) توی آمریکا، خودشو برای مرحله بعدی توی مسیر شغلی و حرفه ای خودش آماده میکرد و با گروه موسیقی RedOne که اون زمان خیلی شناخته شده بود شروع به همکاری کرده بود. با اینکه موفقیت توی دستاش بود، ولی احساس میکرد که ی جای کار میلنگه ...


احساس میکردم که صنعت موسیقی پوچ و بی روحه... توی غرب همه آهنگ ها در مورد عشق و شکست عشقیه ولی زندگی بیشتر از این حرفاست...


بعد از اینکه چند تا دوست مسلمون توی سوئد پیدا کرده بود و از رفتن به مسجد احساس خوبی میکرد، اسلام رو به طور جدی دنبال کرد. ولی موسیقی رو هم از بچگی خیلی دوست داشت و نمیخواست کارش بزاره. بخاطر همین این دو رو باهم ترکیب کرد...

خیلی زود به موفقیت های بزرگی رسید، آلبوم های Thank You و Allah رو توی سال 2009 منتشر کرد و به شهرت جهانی رسید. یکی از آلبوم هاش توی سایت Amazon آمار پرفروش ترین آلبوم موسیقی توی 10 سال اخیر کشور های مالزی و اندونزی رو به خودش اختصاص داد، آلبومی که Justin Bieber رو از صدر نشینی خارج کرد


به آقای زین اوایل بخاطر استفاده از ابزار های موسیقی خیلی انتقاد میشد. بهش میگفتن که استفاده از اینا مشکل شرعی داره (حرومه) و باید تا جایی که میشه ازشون استفاده نشه. ولی آقای زین ادعا میکرد که استفاده از موسیقی مشکلی نداره مگر اینکه توی قرآن نهی شده باشه، که اینطور نیست.


من توی فضایی بزرگ شدم که دور و ورم همش آهنگ بود و استفاده از ابزار های موسیقی یک چیز طبیعی بود.

اوایل میترسیدم که نسبت به کار من بخاطر استفاده از موسیقی، واکنش های بدی رخ بده. در این رابطه با چند نفر صحبت کردم و بهم گفتن که چیز مهمی نیست و این موضوع فقط ی تفاوت نظر بین مرجع هاست. اگر محتوای موسیقی ات مناسب و خوبه، پس مشکلی نداره.

آهنگ های من صدای اسلامه و میخوام مردم آگاه بشن که اسلام چیه. اسلام پیام صلح، برادری، انسانیت، احترام و عشقه.


توی ویدئو-موزیک های آقای زین مثل Insha’Allah ( ان شا الله ) و Chosen One ( انتخاب شده ) که توی سایت YouTube بیشتر از 25 میلیون بازدید کننده داشتن، میبینیم که ایشون لباس های غربی میپوشه ولی مفاهیم اسلامی رو تبلیغ میکنه. دو روش زندگی متقابل ( غربی و اسلامی ) توی موزیک-ویدئو های ایشون کنار هم ظاهر شدن. ایشون در این باره میگه:

من فهمیدم که که اسلام با هیچ کس و هیچ زمانی تقابل نداره. اسلام برای همه جا و همه زمان هاست


با اینکه اسلام هراسی ( Islamophobia ) مسئله بزرگی توی آمریکا و اروپاست، آیا ماهر زین میتونه نظر افراد رو در رابطه با اسلام عوض کنه؟ ایشون میگه:

من متوجه شدم که مردم میخوان به آهنگ قشنگی گوش بدن که همراه با پیام مثبت و خوب باشه. فکر میکنم با توجه به موضوعاتی که قراره توی آهنگ ها بزاریم و کیفیت مناسبی که امیدواریم آهنگ های آینده داشته باشن، آهنگ های من بتونه به گوش آدم های جدید و زیادی برسه...


+ فکر میکنید که خواننده های مسلمون دیگه ای هم این کارو بکنن؟

امیدوارم که کار های من بتونه روی بقیه خواننده ها هم تاثیر بزاره که اونا هم همین کارو بکنن. هزینه تولید چنین کار هایی با این کیفیت خیلی زیاده و توی صنعت موسیقی اسلامی این ی مسئله جدیه چون کمتر کسی حاضر میشه برای اینطور کار ها کمک مالی بکنه. من فقط ی آدم معمولیم ولی امیدوارم که آهنگ های من بتونه بقیه رو تحت تاثیر قرار بده؛ ان شا الله



این مقاله واسه خیلی وقت پیشه ( اواخر سال 2011 ) و الان آقای زین آلبوم های خیلی بیشتری تولید کرده. یکی از معروف ترین آهنگ هاش، آهنگ یا نبی سلام علیکم هست که حتی توی ایران هم توی میلاد پیامبر (ص) توی گروه های مختلف تواشیح خونده میشه و توی تلویزیون هم پخش میشه ... - این اجرای تدرون اش هم قشنگه

ایشون به کشور های مختلفی مثل مصر، لبنان، ترکیه، هند، مراکش، آمریکا، آلمان، انگلیس و... سفر کرده و کنسرت برگزار کرده. توی آهنگ هاش همونطور که خودش هم گفت، در مورد موضوعاتی مثل ایمان، قرآن، ماه رمضان، محبت، بخشش، و... حرف زده


نظر شما چیه؟


https://www.aparat.com/v/RN7eS
https://www.aparat.com/v/AhDdg
https://www.aparat.com/v/3WXZE
https://www.aparat.com/v/b9EXT
https://www.aparat.com/v/HeWkq


Maher Zain's Lebanese family emigrated to Sweden when he was eight. He completed his schooling there, gaining a bachelor's degree in aeronautical engineering.
اسلامموسیقیخداتبلیغماهر زین
life is what you choose it to be ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید